Schets verplaatsen: kopiëren en plakken

Hallo.
Ik profiteer opnieuw van uw kennis.
Wanneer ik een schets kopieer/plak, selecteer ik de schets en door de "Shift" toets ingedrukt te houden, kan ik deze in zijn geheel verplaatsen. Maar als ik een bepaald punt op deze schets wil selecteren om het bijvoorbeeld te beperken met een coördinatensysteem op mijn vel, wordt een punt, bijvoorbeeld, mijn hele schets gedeselecteerd en, natuurlijk, als ik het verplaats, vervormt het. Hoe heb je een gegroepeerde schets en kun je deze positionele beperkingen geven ten opzichte van een bestaand punt?
Want op dit moment plaats ik mijn geselecteerde schets door zoveel mogelijk in te zoomen, maar dat laatste is ineens niet beperkt ten opzichte van een referentie. In de hoop dat mijn vraag niet te rommelig is.
Bedankt.

PS: ondanks mijn verzoek om per e-mail op de hoogte te worden gehouden van uw antwoorden, heb ik nooit waarschuwingen. Dus ik kom lukraak kijken of er antwoorden zijn.

Allereerst moet de schets segment voor segment volledig worden beperkt, anders vervormt hij eigenlijk, wat logisch is (voor het verplaatsen van een punt), anders gebruikt u de verplaatsingsfunctie om de schets of elementen van een schets te verplaatsen

Of gebruik de entiteit verplaatsen.

Hallo, voor de kopie heb ik een punt op de schets gezet, het geeft me een referentiepunt. Vervolgens kopieer en plak ik in een nieuwe ruwe schets nadat ik ze allemaal heb geselecteerd en vanaf het punt ben gegaan

1 like

Bedankt. Het is geweldig. Het is misschien gek, maar ik worstel er al jaren mee.
Is er een boek, een pdf-bestand of iets dergelijks dat de pictogrammen met hun functies opsomt? Want als je op zoek bent naar een pictogram in de aanpassing, als je de functie ervan niet hebt uitgerust met zijn naam, moet deze worden gesorteerd in een groot aantal voorgestelde pictogrammen.
Fijne dag

De verschillende tutorials leren je al een veelheid aan pictogrammen en functies:

Dan verschijnen elk jaar de nieuwe.
En de rest heet ervaring.
Het voordeel van Solidworks is dat er 50 methoden zijn om hetzelfde te doen, omdat het nogal tolerant is. Het gevaar is om iets te doen dat niet echt vriendelijk is.

1 like

Ja. Bedankt.
Maar na 15 jaar heb ik een beetje moeite om door honderden video's te komen, waarvan ik er vele op mijn pc heb opgeslagen in een speciale map. Een verklarende woordenlijst van commando's zou voor mij veel nuttiger zijn geweest.

Als we een eenvoudig kopieer- en plakwerk doen en we selecteren één punt, wordt de rest gedeselecteerd en wanneer we een van de punten verplaatsen, wordt de schets volledig vervormd.

Om eerlijk te zijn, ontdek ik ook van tijd tot tijd degene die wordt aangeboden, ik ontdekte het minder dan 5 jaar geleden zou ik zeggen, en toch bestaat het al heel lang. Maar de woordenlijst is de online SW-hulp:
https://help.solidworks.com/2024/french/SolidWorks/sldworks/r_welcome_sw_online_help.htm?ve
En er zijn zoveel functies dat het nog erger is dan video's!
Als je een paar dagen te verliezen hebt, veel succes!:rofl:

1 like

Je hebt gelijk sbadenis... Ik heb de bittere ervaring ervan elke dag...