Lineaire verplaatsing tussen twee steunen

Hoi allemaal

Sorry dat ik de sfeer weer kom bederven en je lastigvalt met mijn gedachten over de inspanningen...

Ik kom terug op het principe van het nokframe dat via vingers op de onderplaat werkt...
Geen probleem bij het klimmen, aangezien de montage met zorg zal zijn uitgevoerd/afgesteld, de 4 vingers in contact zijn en de mobiele plaat evenwijdig blijft aan de nok, dus aan de vaste plaat.
Het gedrag kan tijdens de afdaling anders zijn, omdat het de veren (en de zwaartekracht) zijn die de beweging zullen veroorzaken en verantwoordelijk zullen zijn voor het onderhouden van het contact van de vingers op de hellende hellingen. Vanuit het oogpunt van krachten is de cilinder niet de drijvende kracht in deze beweging, hij heeft alleen een remmende rol die verantwoordelijk is voor het beheren van de daalsnelheid.
Citaat van Bernard in zijn eerste bericht: "een kleine schok (...) op de profielstructuur is genoeg om het systeem te laten schokken."
Op het gevaar af pessimistisch te klinken, denk ik dat als een dergelijk fenomeen om welke reden dan ook begint, het plateau misschien niet naar beneden gaat.
Hetzelfde soort probleem (maar minder kritisch) voor het "cam" -frame, dat alleen wordt vastgehouden door een schouder + teflonring naar beneden.

Het verhogen van de voorspanning van de veren gaat in de richting van het verbeteren van het gedrag, aangezien de contactactie van de vingers op de nok groter zal zijn.
Een andere mogelijkheid is om bilaterale verbindingen te maken:
- ter hoogte van de nokken door een blok met parallellepipedumvorm en groeven + pen,
- op frameniveau door schouders + ringen in beide richtingen .
Is dit redelijk? Het is aan ieder van ons om te oordelen...

2 likes

Hallo 

Bertrand, Van mijn kant had ik liever gezien dat u de volgende punten had gewijzigd:

1. De vorm van de volger (pusher) en voeg de afronding toe om een lineair contact te hebben niet punctueel, en als je het nog meer wilt verbeteren, raad ik geen balvinger aan, maar eerder een rolvolger.

1. Versterk de schouder van de cilinder

1. Breng de cilinderas zo dicht mogelijk bij de nokkensteun om excentriciteiten te minimaliseren en een soepele beweging te hebben (in mijn video heb ik hem buiten geplaatst, maar als de maat het niet toelaat, zou het misschien binnen kunnen)

1 like

Hallo...

M.Blt , over het onderwerp van de inspanningen voor de afdaling. Er zou geen probleem moeten zijn voor het bewerkte deel met de hellingen, het wordt in beide richtingen door de cilinder aangedreven. Maar om ervoor te zorgen dat het deel dat de vingers ondersteunt altijd in contact is met de hellingen, heb ik 4 retourveren voorzien in elke hoek van de steunen die zullen worden gebruikt om het werkstuk te ondersteunen . 

• 1. Hiermee kunt u uw vingers  altijd plat op de helling hebben.
  • 2. Om de krachten die worden uitgeoefend door de veren van de sondes die geen perfect homogene verdeling op het oppervlak hebben in evenwicht te brengen (elk klein gaatje op de plexiglasplaat is een sondelocatie).
  • 3. Het probleem met deze terugstelveren is dat ze binnen de maximale 180N moeten passen die de cilinder heeft geleverd (anders moet ik er nog een leveren). Uw oplossing zal dit probleem oplossen, maar ik weet niet zeker of het in de beschikbare ruimte past. Zie mijn laatste 3D in vorige post waar de rommel is aangegeven.  

Lynkoa15, Ja voor de vorm van de vinger, en vooral voor de "roller volger ",  ik ga het op het net bekijken. Tenzij ik deze twee elementen in een POM C-type materiaal maak?

Als je het hebt over het hervormen van de schouder van de cilinder, is het dan op de lengte om het contactoppervlak te vergroten en de bevestigingen van het onderdeel dat de stang van de cilinder vasthoudt?

De positie van de cilinder kan een beetje worden verhoogd, maar ik heb een voetafdruk van 25 mm tussen het IC (groen deel gemonteerd op het bewegende deel) voor de elektronische componenten en de cilinder om te zien wat er mogelijk is.

Bedankt allemaal voor jullie hulp en ik blijf ook aan mijn kant staan.

Bernard

Goedenavond allemaal ,

Naar aanleiding van je verschillende tips die ik probeerde toe te passen, heb ik mijn 3D aangepast en heb ik het zojuist gepost.

Ik heb mijn vingers nog aan het werk, ik ben op zoek naar een rubberen rolgeleider , maar ik heb nog niet gevonden wat ik zoek.

Ik heb een paar vragen:

1. Mijn messing lagers hebben een binnendiameter van 14 mm, wat moet de diameter van de pennen zijn en hun precisie?
  2. Wat moet de diameter zijn van de behuizing van de onderstaande pinnen?. (zie mijn opmerking hieronder voor deze accommodaties   
  3. Op mijn oude assemblages waren de pinnen bevestigd met schroeven en waren ze geblokkeerd in hun behuizing, ik vraag me af of het feit dat ik mijn assen aan beide uiteinden had bevestigd niet al uitlijningsproblemen en dus blokkades veroorzaakte . In deze opstelling zitten de pinnen alleen vast op de CI EZ steun (dus bovenaan), en de rest van het geheel wordt aan deze pinnen opgehangen. Om ervoor te zorgen dat de pinnen perfect zijn  uitgelijnd met de messing lagers, in plaats van een schroef te gebruiken om de assen te vergrendelen, stel ik me voor om een beetje speling (5/10) toe te voegen in de behuizing van de pinnen in de CI EZ-vatting. En bevestig de pinnen met een veersleutel om ze een beetje vrijheid te geven en zodat de pinnen zich uitlijnen met de messing lagers. Wat vind je van dit idee, het zou het systeem en de beweging kunnen verbeteren of juist beperkingen en problemen kunnen toevoegen? en blokkeren daarom de assen. 
  4. Op het Cam Support-gedeelte, waar de hellingen zijn, heb ik met opzet de sleufgaten vergroot zodat ze niet over de assen wrijven tijdens horizontaal rijden. Het stuk wordt geleid door de 6 vingers die het geheel verticaal bewegen. Lijkt dit je correct of moet ik ook de assen gebruiken voor de geleiding en daarom zelfsmerende ringen plaatsen?

Hier is voor vanavond, ik kijk ernaar uit je te lezen.

Bedankt.

Bernard

assemcame.igs