Verplaats Solidworks-bestanden uit map

Hoi allemaal
Als onderdeel van een intensief gebruik van gemeenschappelijke bestanden tussen verschillende machines, wil ik assemblages en onderdelen naar andere mappen verplaatsen:
Van onderliggende mappen naar de huidige map.
Of andere mappen in de PDM-kluis.

Ik heb dit al gedaan door assemblages naar een onderliggende map te verplaatsen (voor mij was het de gemakkelijkste zaak om het op schema te houden), en ik realiseerde me dat mijn machines een hele reeks refs hadden verloren en de componenten niet konden vinden.
Is er in de 2 hierboven genoemde gevallen iets te doen/af te vinken om het goed te laten werken?
Ik wil erop wijzen dat mijn machines duidelijk niet zijn geëxtraheerd, want dat zou vervelend zijn.
Ik kijk uit naar uw terugkeer en dank u,
Julian

Hallo

Dit omvat het bijwerken van de bestandsverwijzingen:
Update bestandsreferentie - 2022 - SOLIDWORKS PDM Help

1 like

Hallo
Ik heb dit net allemaal gelezen. Wordt echter het pad van het verplaatste onderdeel voor alle assembly's die dit bestand gebruiken in één keer bijgewerkt?

Ik weet het niet zeker...
Ik heb geen PDM meer bij de hand om tests uit te voeren door verschillende assemblages te selecteren voordat ik de referentie-updatetool start.

Hallo

Als u de tool gebruikt die in PDM is geïntegreerd, is er normaal gesproken geen probleem (tenzij u virtuele subassemblages gebruikt):
image

Kortom, het hebben van bestanden onder EPDM en bestanden daarbuiten is een slecht idee: kopieer- of verplaatsingstools werken mogelijk niet / werken niet goed.

2 likes

Om SolidWorks-bestanden van de ene map naar de andere te verplaatsen, kunt u de opdracht Verplaatsen in de Windows Verkenner of de SolidWorks-taakvensterverkenner gebruiken U kunt ook de tool Move Tree binnen SOLIDWORKS PDM of de functie « Pack and Go » voor het verplaatsen van bestanden via menselijke benchmark gebruiken, terwijl u ook de bijbehorende verwijzingen opneemt, In Windows Verkenner kunt u met de rechtermuisknop op de bestandsnaam klikken en het SOLIDWORKS-menu in de lijst** bekijken. Als u geen SOLIDWORKS-menu in de lijst ziet, moet u mogelijk op "Meer opties weergeven" klikken. In het SOLIDWORKS-menu staan zes extra keuzes: Openen, Inpakken en gaan, Hernoemen, Vervangen, Verplaatsen en Bestandslocaties.