Hallo
Kunt u mij het menu en de procedure vertellen die ik moet volgen om de slagschaduw van het solidworks-scherm te verplaatsen wanneer deze niet overeenkomt met de basis van het object?
Bedankt
caisse_bureau_140.pdf
Hallo
Kunt u mij het menu en de procedure vertellen die ik moet volgen om de slagschaduw van het solidworks-scherm te verplaatsen wanneer deze niet overeenkomt met de basis van het object?
Bedankt
Hallo
Naar mijn mening, wat de positie van de schaduw bepaalt, is de positie van het eerste stuk dat in de assemblage is gemonteerd.
Misschien moet je het niet standaard zetten, maar iets verschoven ten opzichte van het bovenste vlak van de ASM.
Thomas
Bedankt voor je antwoorden, maar de bewerking van de scènes en de setting die, indien gevonden, geen invloed heeft op de slagschaduw.
Vriendelijke groeten
Sorry, ik had de bijlage niet geopend. Ik begrijp het nu beter:)
Is het bovenste vlak in contact met de bureaupoten of is het verschoven?
Anders is het door het bewerken van de scène mogelijk om de basisopname te verplaatsen volgens de dubbele pijl, zie de bijgevoegde opname.
Bedankt voor je antwoorden, maar de bewerking van de scènes en de setting die, indien gevonden, geen invloed heeft op de slagschaduw.
Vriendelijke groeten
Ik heb de onderaanzicht ook opnieuw gepositioneerd.... niets te doen
Eenmaal verplaatst, uitgeschakeld en vervolgens opnieuw geactiveerd van de slagschaduwen, zou ze, eenmaal opnieuw geactiveerd, van positie moeten veranderen
Hallo
Ik heb ook gedeactiveerd en opnieuw geactiveerd, maar het beweegt niet
Vriendelijke groeten
Zet een doos om het bureau overeind te houden en het zal de grond raken;)
Ik heb net getest in een assemblage onder solidworks 2013, ik heb de slagschaduw geactiveerd, daarna ging ik naar het tabblad Display Manager, ik heb het gerichte licht1 verplaatst en de schaduw beweegt goed, afhankelijk van de oriëntatie van dit licht
Om de positie op de grond te veranderen, moet je de scène uitrekken in het tabblad Scène en camera van de dispay manager.
Klik recht op het podium, rek het podium uit en daar kun je de oriëntatie van de vloer veranderen, deze uitlijnen met een gezicht .....
Als je dan de oriëntatie van de lichten wilt veranderen om bijvoorbeeld een langere schaduw te maken, voer ik mezelf op als "totale onzekerheid" en plaats ik mijn lampen zelf.
Is het mogelijk om het bestand bij ons te bewerken, ik begrijp helemaal niet waarom het niet werkt als ik het net thuis opnieuw heb geprobeerd en alles volgt.
Hoi harige oom
De procedure die je me geeft werkt in de "realview" -modus, maar niet in gearceerde standaardweergave of er is een truc om het te migreren
Vriendelijke groeten
Goedenavond
@thierry.kozera je moet de Real View activeren om een afbeelding en schaduwen correct te laten berekenen, waarom zou je het willen uitschakelen?
@+
ok dus zonder de realview: ga naar het tabblad Display Manager, ga naar de scène, klik met de rechtermuisknop op de scène bewerken, in de "vloer" invoegen de grond uitlijnen met: kies een ander vlak zoals XY bijvoorbeeld en daar wordt de schaduw op een ander vlak geworpen
Hallo
Gewoon dat de standaard weergave is genoeg voor mij, de weergave van de houten decoraties in realview is niet erg natuurlijk en minder scherp, dat is alles. Ik geloof dat het standaard de basis van het langste stuk neemt bij zijn creatie zonder rekening te houden met het verwijderen van materiaal.
Schaduw op de grond | Geeft de schaduwen van het model op de vloer weer. | |
Lijn de grond uit met | Lijn de grond uit met een plan. Selecteer XY, YZ, XZ of Geselecteerd abonnement. Wanneer u de uitlijning wijzigt, verandert de oriëntatie van de weergave, terwijl de vloer onder het model behouden blijft. | |
Selecteer een plat vlak om de vloer te positioneren | Beschikbaar wanneer Grond uitlijnen met geselecteerde laag is geselecteerd. | |
Hallo
De schaduw wordt evenwijdig aan het bovenste vlak (XZ) geworpen en uitgelijnd met de meest elementaire Y-vormige geometrie.
Volgens mijn tests doet het probleem zich voor wanneer het een afgerond gezicht is dat het laagst in de assemblage is geplaatst (zie bijgevoegde schermafbeelding).
Probeer alle rondingen op de poten van je meubels tijdelijk te verwijderen.
En probeer ook een kamer lager te plaatsen zonder af te ronden om te zien of de schaduw correct is uitgelijnd.
Hallo fgirard
Je hebt het probleem goed geïdentificeerd, ik zal de verschillende manipulaties proberen, ik zal je op de hoogte houden
Dank je wel Thierry