Verplaats een automatisch oppervlak van een deellichaam naar een geometrische set

Hallo

Ik heb een stuk dat gedigitaliseerd is. Uit het meetapparaat kon ik een gaas van CATIA halen.
Uit dit gaas selecteer ik lokaal een element van mijn gaas met het Trapdoor-gereedschap in de Quick Surface Reconstruction Workshop. Vervolgens gebruik ik van deze geselecteerde elementen (punten) "automatisch oppervlak" waardoor een oppervlak ontstaat dat op zijn best door deze punten gaat.

Dit protocol past goed bij mij en het stelde me in staat om kleine oppervlakken op mijn lokale gaas te bouwen waarop ik karakteristieke punten van de geometrie van mijn onderdeel kon herstellen.

Mijn probleem is het volgende: aan het begin van mijn manipulatie lette ik niet op en de automatische oppervlakken die ik op mijn gaas creëerde, waren gebouwd in het lichaam van mijn deel. Ik zou deze automatische oppervlakken graag in een geometrische set willen verplaatsen, maar dat kan ik niet. Wanneer ik een automatisch oppervlak in een geometrische set verplaats, krijgt dit geometrische oppervlak het mis (uitroepteken) en door het te laten bewerken, kan ik het niet gemakkelijk herstellen, tenzij ik het hele initiële protocol opnieuw uitvoer.

Hier is een zeefdruk om mijn blokkade te illustreren:

Vraag:

Weet je hoe ik een "automatisch oppervlak gemaakt van een gaas" kan verplaatsen van een deellichaam naar een geometrische set? Natuurlijk zonder dat u het automatische oppervlak vanaf het begin opnieuw hoeft te doen vanuit het gaas.

Trouwens, ik geef aan hoe je op het diagram kunt zien dat mijn gaas zich in de behuizing van het onderdeel bevindt.

Bij voorbaat dank voor uw ideeën.

Hallo.

Tjrs in hybride modus?

De PB of het voordeel (het hangt af van de gewoonten) is dat, in tegenstelling tot de normale modus, de elementen die in de oppervlaktewerkplaatsen zijn gebouwd, chronologisch zijn georganiseerd, dus het is moeilijker om te reorganiseren.

Ik heb niet de CATIA-modules die je hebt gebruikt, maar van mijn kant, aangezien de bron een puntenwolk is, zou ik de bovenliggende link van de oppervlakken die op deze wolk zijn gemaakt niet behouden.

Ik zou proberen een speciale copy/paste/als gevolg van de oppervlakken.

Zo kunt u automatische oppervlakken verwijderen en oppervlakken zonder geschiedenis kunnen eenvoudig worden verplaatst.  

1 like

Super. Je "lijmen als resultaat" techniek lijkt te werken.

Aan de andere kant zijn de bijbehorende lokale oppervlakken en punten met het logo "Isoleren".

Kan het achteraf vervelend zijn?

Zo ja, hoe kan ik ze "isoleren" (d.w.z. definiëren) tot de exacte locatie waar ze zijn (gefixeerd op hun positie)?

Dank u voor uw advies. 

Dixit: Aan de andere kant zijn de bijbehorende lokale oppervlakken en punten met het "Insulate"-logo.

Dit is geen gevolg van  "plakken als gevolg".

Ik denk dat het meer te wijten is aan de vernietiging van de automatische oppervlakken, toch?

Voordat deze oppervlakken werden verwijderd, zou het nodig zijn geweest om een "vervanging" uit te voeren en naar de oppervlakken  te wijzen "plakken als resultaat".

Anders moet je opnieuw definiëren, zie voorbeeld op een punt.

1 like

Op dit moment worden de lokale automatische oppervlakken niet vernietigd omdat ik als resultaat een copy/paste heb gedaan en niet heb geknipt/geplakt.

Ik ben nog steeds geïnteresseerd in uw feedback om te weten hoe ik verder kan gaan.

Wat betreft de opties die je me hebt gepresenteerd: 

Optie 1: "Voordat u deze oppervlakken verwijdert, doet u een "Vervanging" en wijst u naar de "Plakken als resultaat" oppervlakken  "

Optie 2: "Een punt opnieuw definiëren"

1) Welke moet je als eerste proberen?

2) Voor optie 2 is dit een punt. Maar eerst moet het lokale automatische oppervlak eerst van het lichaam naar de geometrische set worden overgebracht.

Ik kan de punten 1 en 2 niet beantwoorden totdat ik weet hoe de BodySurfacePoint3 is gevonden van het " hoofdlichaam " naar het " oppervlaktelichaam " ?

Ben jij degene die het als resultaat heeft gekopieerd en geplakt?

1 like

OK. 

De "SurfaceBody3" en "PointSurfaceBody3" zijn (door mij) gekopieerd/ geplakt als gevolg van het lichaam in de geometrische verzameling (niet erg verstandig lichaam genoemd).

En ter herinnering: de "SurfaceBody3" is een automatisch oppervlak dat in het lichaam is gemaakt van een gaas met de Quick Surface Reconstruction-tool.

OK, dus je moet nog steeds een  "BodySurfacePoint3" in de hoofdtekst hebben die een onderliggende link op zijn ouder heeft, het  automatische "BodySurface3"-oppervlak in de hoofdtekst.

Als dit het geval is, kun je het "BodySurfacePoint3" (geïsoleerd) in de geometrische set vernietigen.

Vervolgens klikt u op het "BodySurfacePoint3" in het hoofdgedeelte met de rechtermuisknop / "Vervangen" en definieert u het referentieoppervlak ("BodySurface3" van het hoofdlichaam ) door het geïsoleerde oppervlak ("BodySurface3" vande geometrische set ) .

Normaal gesproken zou je dan in staat moeten zijn om "PointSurfaceBody3" te verplaatsen  vanuit het AFTER deel body ("SurfaceBody3" van de geometrische set).

Ik begrijp het. Bedankt.

OK. Voor het punt.

Aan de andere kant, vergeleken met "SurfaceBody3, wat doe ik voor dit oppervlak dat ik in de set heb verplaatst. Dit oppervlak heeft het pictogram Isoleren.

Is het gênant om dit oppervlak zo achter te laten?

En zo ja, wat raad je aan voor dit oppervlak?

Dank u voor uw advies.

Ik begin er meer van te begrijpen, het is niet aan te raden om overal elementen met dezelfde namen te hebben.

Dixit: Aan de andere kant, vergeleken met "SurfaceCorps3, wat doe ik voor dit oppervlak dat ik in de set heb verplaatst. Dit oppervlak heeft het pictogram Isoleren.

?? je hebt dit oppervlak niet verplaatst , je hebt het als resultaat geplakt en als je de vorige manipulatie deed, werd het de ouder van het "BodySurfacePoint3".

Het is "SurfaceCorps1" dat je van het lichaam naar de geo-set hebt verplaatst en dat is de schuldige, het beste is om het terug te zetten waar het was als er van tevoren niets is gewijzigd, zou het deze kleintjes moeten vinden.

Is het vervelend om een ondergrond geïsoleerd achter te laten.

In jouw geval zou ik nee zeggen, want hoe dan ook, het is het resultaat van een automatisch oppervlak dat wordt gegenereerd uit een puntenwolk (dus niet aanpasbaar aan deze puntenwolk)