omdat ik al een tijdje een Draftsight-gebruiker ben, wil ik overstappen op 3D-software die me in eerste instantie kan helpen met alles wat met plaatwerk te maken heeft.
Ik zit momenteel in de testfase van Spaceclaim.
Mijn vraag: Na het maken van een plaatwerkonderdeel zou ik graag een 3D overzicht op mijn tekening willen kunnen zetten (die bestemd zal zijn voor de operator op de buigmachine), een 2D aanzicht met de afmetingen en een laatste aanzicht wat een uitgevouwen aanzicht van het plaatwerk zou zijn. Voor de eerste twee weergaven is dat geen probleem, maar ik kan niet in dezelfde lay-out en uitgevouwen weergeven.
Kunt u mij helpen?
Ik voeg een foto van een tekening toe zoals ik dat zou willen
Zeker, om veel expert op het gebied van ruimteclaims te vinden. En dat is vaak het probleem met alternatieve software. Ik heb op youtube gekeken, er zijn veel video's met plaatwerk, maar nooit een tekening. Misschien zal een andere die niet heeft gekeken je vertellen wat je moet doen. En veel succes!
Het grootste probleem is dat mijn bedrijf slechts twee werknemers heeft. Het is moeilijk voor mij om een solidworks of andere winstgevende te maken.
Op dit moment weet ik niet veel, spaceclaim is voor mij de enige mogelijke oplossing voor minder dan 2000€/jaar.
Ik moet voor het einde van het jaar een beslissing nemen. Ik heb nog een afspraak met een solidworks reseller, maar ik ben erg bang om het briefje te ontdekken...
U moet een onderscheid maken tussen de eerste aankoop met een grote promo op dit moment en het jaarlijkse onderhoud dat u niet hoefde te nemen, als de middelen van uw bedrijf op dit moment beperkt zijn.
Mijn kijk op het kopen van CAD-software. Je doet iets simpels, je zoekt naar "SpaceClaim Forum" en je kijkt hoeveel forums er in de wereld zijn.
Als je het niet kunt vinden , koop dan de software niet, want er is altijd een moment waarop je hulp nodig hebt zonder dat je je toevlucht hoeft te nemen tot de hotline, die altijd wordt betaald. Toen ik overstapte van Inventor naar Solidworks, heb ik gekeken naar de vier programma's van gelijke klasse. Ik heb gekeken naar de ondersteuning en het activiteitsniveau van de forums. Hausse!!! Ik koos voor SolidWorks en heb om deze redenen twee zeer bekende geëlimineerd.
Trouwens , het verbaast me nog steeds dat je in de online help geen oplossing voor je PB kunt vinden. Het invoegen van een weergave zou sowieso een basisfunctie moeten zijn.
Eerste aankoop SW : ca.6000€ Jaarlijks onderhoud: ~1500€/jaar Zoals @Zozo_mp terecht zegt, is onderhoud vrij optioneel en wordt het alleen gebruikt om over de nieuwste versies te beschikken.
Inventor is ongeveer dezelfde prijs, behalve dat het nu noodzakelijkerwijs huur is. Het kan interessant zijn als je een eenmalig gebruik hebt.
Ik herinnerde me net deze ook, die lijkt te doen het werk op plaatwerk:
https://www.onshape.com/videos/sheet-metal
Aan de andere kant heb ik het ook nooit getest. Hij werd geadviseerd door een van onze collega's, misschien @ gt22 op een bepaald moment? (tenzij het iemand anders is!)
Hier is mijn feedback naar aanleiding van mijn interview met de verkoper die mij solidworks aanbiedt
In principe is solidworks beter, maar dat wisten we al.
Voor 6000€ heb ik de basisversie (wat voor mij meer dan genoeg is) Aan dit bedrag moet het eerste jaar van onderhoud worden toegevoegd, wat verplicht is: 1500€
Twee of drie kleine kortingen later zit ik op +- 6500€ excl. BTW voor de aankoop met het eerste jaar onderhoud inbegrepen.
Spaceclaim wordt mij aangeboden voor 1800€/jaar... d.w.z. na 4 jaar de prijs van Solidworks.
PRIJS exclusief BTW uiteraard
Het tegenargument van spaceclaim is het gemak waarmee ze hun programma kunnen leren.
Als Spaceclaim genoeg is ^waarom niet, na mij weet ik het niet en niet veel hulp.
Vraag Spaceclaim hoe u uw weergaven kunt maken zoals onder SW en dan kunt u kiezen wetende dat Spaceclaim al dan niet op uw verzoeken kan reageren. Hebben ze al een meldpunt? Is dit inbegrepen?
Voordat ik met SOLIDWORKS werkte, gebruikte ik TOPSOLID, een plaatwerkbom. Ik denk dat we alles moeten testen, maar we moeten ook denken aan klanten die soms veeleisend zijn over de gebruikte software, zoals bijvoorbeeld CATIA in de luchtvaart. En dan, natuurlijk, wat vertegenwoordigt uw activiteit in termen van omzet? Acceptabel investeringsniveau?