Onbegrijpelijk plaatwerk uitvouwen

Goedenavond allemaal

Hier ben ik weer met  een andere methode om te proberen een bol of liever een discobal te bouwen, ik kan er geen uitvouwer uit krijgen die naam waardig voor dit stuk plaatwerk na de 2e verwijdering van materiaal

Voordat geen probleem, ik zou ook graag een tekst willen afdrukken en dan  een materiaalverwijdering doen om deze te doorboren volgens de tekst, heb ik mezelf verstaanbaar gemaakt? Nou veel vraag, eindelijk bedankt als er antwoorden zijn, ik heb een screenshot geplaatst.

Marco

capture_decran_15.png

Als de uitgeklapte mensen onbegrijpelijk beginnen te worden, zal het moeilijk zijn om ze naar onze hand te zetten ;-) ;-)

Stoot het hoofd  niet !!      Hoe dan ook, ik ben ver weg ;-)

1 like

Hello@Marco42

Kunt u uw stuk met de belangrijkste afmetingen plaatsen.
Ik denk dat je de methode moet gebruiken die meerdere keren door @ac cobra is voorgesteld (lijkt mij), namelijk om te beginnen met een cilinder of een deel van een cilinder dat vrij gemakkelijk af te vlakken is.
Aan de andere kant, als je concave delen wilt, is dat niet mogelijk met SW.
Als het gaat om delen van een cilinder "de spiegels van de discoballen zijn plat" dan lijkt de methode van onze eminente collega mij de juiste oplossing.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Kun je je kamer delen zodat we een kijkje kunnen nemen...

Goedenavond allemaal

Ik heb het bestand in de bijlage geplaatst, door het verwijderen van materiaal N10 uitvouwen gebeurt het normaal, bedankt voor je antwoorden.

Marco

bol-meerdelig-3.sldprt

Hallo

Om je stuk te kunnen ontvouwen heeft de ene SI een vlakke ondergrond nodig, zelfs een paar 0,01 mm zijn voldoende.

Zoals @Pierre S zegt, in je materiaalverwijdering 10 in plaats van 0 op de punt, zet je 0,0001 en het werkt.