Een propeller uitvouwen - SOLIDWORKS

Hallo

Ik zit in een impasse, ik moet een conische propeller maken met een constante hoek van 30° (wat betekent dat de spoed variabel is volgens mijn diameter)

Na veel testen kon ik het uiteindelijk in 3D maken (met een hoek die varieert tussen 26 en 33°) door een oppervlak tussen twee rondingen te creëren en het vervolgens dikker te maken.

Ik zou nu graag dit deel willen kunnen uitvouwen om het te maken, probleem: solidwoks staat me dat niet toe.

Heeft u een oplossing om mij in staat te stellen mijn propeller uit te klappen?

helice_maquette_cone.sldprt

Hallo

Er is een tutorial over dit onderwerp:

http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/tutos/mise-a-plat-d-une-surface-helicoidale.html

2 likes

Hallo

Ik denk dat in uw geval de overgangslaagfunctie met een propellerbesturing nikel !!!

Ik kijk hiernaar!

3 likes

Ik ging een beetje snel met de validatie van mijn probleem... Ik had de tutorial niet gezien, ik dank je ervoor, aan de andere kant heb ik niet de mogelijkheid om te ontvouwen... De Bonton blijft dronken

Hier is een voorbeeld!

sw01.sldprt
2 likes

@ David Hoi

Zien we jouw voorbeeld niet?

@+.............

1 like

Dank je David, maar ik ben in de 2011-versie, ik kan je voorbeeld niet openen.

Nou, in feite werkt het tip top, bedankt voor je snelle reactie.

Om toegang te krijgen tot de uitvouwmodus, hoefde ik hem alleen maar in de boom te activeren....... :'(

Een schermvoorbeeld, dus misschien helpt het je!!

Teken de 2 "geleide" propellers (binnen en buiten)

Overgangsvouwen en vulling in je dikte. ( ( Let op dat het materiaal elkaar niet kruist na het uitvouwen )

sw02.jpg
2 likes