Het uitvouwen van een plaatwerk in een helix

Hallo 

Ik wil het stuk uitvouwen als een hulpstuk. Ik gebruikte de overgangsvouwfunctie met twee helices in 3D-schetsen . De uitgeklapte functie werkt in het begin perfect. Maar na het verwijderen van materiaal om de gaten te maken, kan SOLIDWORKS me niet meer de ontplooiing geven. Ik werk met SOLIDWORKS 2015.

Is er een oplossing om het uit te vouwen?

capture.png

Heeft u de verwijdering van normaal materiaal gecontroleerd?

Nee, ik kan geen normale materiaalverwijdering doen op zo'n plaatwerk. Ik gebruikte het verwijderen van materiaal met revolutie.

Hallo

Kun je de gaten niet maken als het stuk eenmaal is uitgeklapt?

Nee, ik kan de gaten niet maken als het onderdeel eenmaal is uitgeklapt, het verwijderen is al gedaan op een assemblage die andere onderdelen volgt. Mijn doel is om de positie van de gaten op het uitgevouwen plaatwerk te lokaliseren voor productie. Ik wil niet de tegenovergestelde richting

Plaats uw bestand

@+

Hier is het bestand

stuk53210.sldprt

Hallo

Ik denk dat het een trapboom van een trap is! Je kunt het geen vouw geven op dit oppervlak omdat het niet plat is...

Ja, het is een slib van een trap. Zelfs met recentere versies van solidworks kan ik dat niet :'( ???  

In feite moet je het onderdeel in een uitklapbare versie maken, het vervolgens uitvouwen en het materiaal verwijderen, en het vervolgens vouwen.

Hier is je uitgevouwen in DXF als een bijgevoegd bestand

sinds ik in SW 2017 ben

Om dit te doen, heb ik je oppervlak in het oppervlak een uitgevouwen

verdikt en opgenomen in DXF

Moet je de kansen zetten

@+ ;-)

etat_deplie_-_piece53210.dxf
1 like

Hier is het principe van het maken van een uitklapbare stringer.

limon_depliable.docx
1 like