Met Solidworks heb ik verschillende manieren geprobeerd om een plaatwerkonderdeel met een "rank" te maken, maar ik krijg nooit een geschikt uitgevouwen onderdeel om het te laten lasersnijden.
In bijlage een benadering van het onderdeel dat ik wil maken: het is bijna goed maar de gevouwen is geen rechte strip. (Bovendien moet je met deze methode de vergelijkingen berekenen om een proximatief, de vorm te hebben die ik aan het begin wil.
Ik heb het ook geprobeerd met de torsiefunctie met een depard-plaat, maar solidworks ontvouwt het onderdeel niet en lijkt geen rekening te houden met het verlies bij de bocht.
We zijn op Solidworks 2015, wat waarschijnlijk verklaart waarom sommige mensen het bestand niet kunnen lezen.
Bart, ik heb de functie "traject" geprobeerd, maar het lijkt niet mogelijk om een 3D-traject te maken. in ieder geval heb ik verschillende schetsen geprobeerd en het werkt niet.
Sbadenis, Ja, wat ik wil is een schroeftype van Archimedes (het is relatief eenvoudig te doen in plaatwerk, maar niet op een computer)
Opiep27, In feite is de baasfunctie geen probleem om te ontvouwen. Wat problematisch is met het hulpmiddel voor overgangsvellen, is de vergelijking van het traject (dat elke keer moet worden gewijzigd als de dikte van de plaat wordt gewijzigd) en het uitvouwen ervan, wat geen rechte plaat is maar iets onder een hoek staat ten opzichte van de verlenging van de plaat.
Als ik mijn opzetstuk uitvouw als opzetstuk, is het vervelend dat het geen rechte lijn is maar het een beetje gebroken is. het wordt meer uitgesproken als ik een andere K-factor dan 0.5 zet. In feite is dit defect te wijten aan mijn traject, dat een beetje bij benadering is.
Mijn vraag is, is er een tool waarmee je dit eenvoudiger kunt doen op solidworks, of in ieder geval nauwkeuriger?
Voor mij slaagt solidworks er niet goed in om de uitgevouwen van dit type in 2014 te doen, het slaagt er niet in om dit te doen.
Het verbaast me dat de 2015-versie het voor elkaar krijgt, maar aan de andere kant zou het me nog meer verbazen als de ontwikkeling goed is, omdat het extreem ingewikkeld is om te berekenen.
Het verandert inderdaad afhankelijk van de dikte van de breedte van het plaatwerk en de hoogte van de rank, de techniek die wordt gebruikt om deze vorm te verkrijgen, stempelen of strook plaatwerk dat in een bankschroef zit en met een moersleutel wordt gedraaid met een handover!
Mijn antwoord is dus geen hulpmiddel om een precieze pers te berekenen.
Als een serieonderdeel, alleen tests in staat zijn om de ontwikkeling van uw onderdeel te maken, als een enkel onderdeel, stel je de kosten voor...
Anders is een andere oplossing om een stuk gestanste spoel bij een leverancier te bestellen en deze op 2 stukken plaatwerk te lassen.
Ja, dat klopt, Sbadenis, het uitvouwen van een gedraaid vel hangt af van veel parameters, en de vergelijkingen zijn niet gemakkelijk te berekenen. Ik slaag erin om het begin van een resultaat te krijgen met behulp van een traject op basis van trigonometrische vergelijkingen, maar ik moet ze veranderen zodra ik de dikte of breedte van mijn eerste vel verander. En het is vrij bij benadering, want we hebben gemakkelijk veel decimalen achter de komma die leiden tot benaderingen die zelf defecten veroorzaken (dat is waar mijn verschuiving waarschijnlijk vandaan komt).
Dank u voor uw bijdragen
En de conclusie die lijkt te zijn dat er geen geschikt hulpmiddel is om dit soort vormen te maken met solidworks.