Hallo @vogue 103
Voordat we verder gaan, moeten we een synthese maken, want we moeten tussen de regels door lezen om een idee te krijgen van de CdC.
Ik stel voor dat je een pdf maakt met een versienummer, zodat als je de epic wilt volgen, je alleen de nieuwste versie kunt openen.
Ik zal enkele punten samenvatten:
Te beginnen met (ophaalbrug en niet Levi) omdat het woord afkomstig is van het Latijnse levis (licht) en ook met de betekenis van letterlijk hefbrug opheffen ( levant. Net als de zon opkomt.)
Dus voordat ik zijn Latijn verlies: ik merk op dat uw project bestaat uit het voorstellen aan een Maîrie om een horizontale deur te gebruiken die op dezelfde manier stijgt als die van een ophaalbrug in plaats van een schuifpoort.
Daarom is er, eenmaal neergelaten, geen gracht nodig omdat het dek van de brug op de grond kan rusten: omdat het niet is om de voetganger een gracht te laten oversteken, maar alleen om op een deur te lopen die op de grond is geplaatst.
Ik zie enig voordeel in de afwezigheid van een slotgracht, namelijk dat je jezelf kunt vrijpleiten van belastingsproblemen en normen voor dit type constructie, wat een weerstand is van 500 kg per m² berekend op de lengte. (anders plons in de Tarn)
Het tweede voordeel dat je heel discreet hebt benadrukt, is dat van het gewicht. Een grote deur (geïnspireerd op een isoplane, aangepast aan de breedte en lengte) zal het lukken om water te weerstaan als de structuur zich buiten bevindt.
Ik denk dat je vrienden onzin praten met dit verhaal van verlies aan het einde van een boom. Ik houd nog steeds mijn ribben vast met het verhaal van de boor (ik doe geen MDR omdat ik waarde hecht aan het leven). Alle vrachtwagens, maar ook auto's, hebben aandrijfassen die lang genoeg zijn voor vrachtwagens met zeswielaandrijving.
Zodra de torsie tot 5° is , wordt het koppel volledig overgebracht.
Sterker nog, met een buis van 40 mm en Ø 33 inter en een lengte van 3000 mm en een moment van 391 Nm heb je een maximale hoek van 4,4° en een T-spanning van 43,43 MPa (met andere woorden, minder dan de games die je elders zult hebben).
Daarnaast is de maximale inspanning en wanneer de vloer horizontaal is en de inspanning afneemt naarmate je de vloer meer optilt. Bovendien is wat er getild moet worden niet gelijk aan het totale gewicht van de vloer, maar slechts de helft in het begin.
Dan gebruik je in plaats van een ketting een kabel. OK!! Behalve dat als je een wikkeling op een velg doet, je geen constant koppel voor je motor hebt (het koppel neemt toe op hetzelfde moment als de diameter toeneemt vanwege de wikkeling op zichzelf). Dat gezegd hebbende, het is niet erg, aangezien het benodigde koppel afneemt tot meer dan 45° van het heffen).
Als de knik van de aandrijfas correct is berekend en omdat je een zeer laag toerental hebt en het uiteinde van de as maar een kwart van de totale vloer in beslag neemt, heb je helemaal geen tussenlagers nodig, die vervelend zijn om op te zetten en vooral om uit te lijnen op een muur of iets anders.
Als we samenvatten
- Wees niet bang met het koppel van de motorreductor niet erg krachtig (als we in het geval van een imitatiedeur op een vlakke ondergrond zijn geplaatst.
- In plaats van een velg te gebruiken, hoef je alleen maar vier flenzen op je buis te plaatsen (twee aan de ene kant en twee aan de andere kant).
- een enkel lager dat van kunststof kan worden gemaakt aan de kant tegenover de motorreductor
- een elastische koppeling tussen de motorreductor en de hefas, evenals een eenvoudige crabo om te voorkomen dat de motor blokkeert en opwarmt als de eindschakelaar (hoge deur) verkeerd is afgesteld of HS is).
- Zorg voor een dubbele veiligheidsvoorziening wanneer de deur naar beneden staat om te voorkomen dat de kabel in de tegenovergestelde richting oprolt en de deur optilt.
Ik begreep niet waar het IPN voor is, tenzij je ze beschouwt als de twee rechter- en linkerstijlen van de deur. In dit geval zijn vierkante buizen van 100 tot 120 mm meer dan voldoende en zijn ze ook esthetischer, tien keer lichter en gemakkelijker te bevestigen in de grond en ook minder gevoelig voor torsie dan een IPN die alleen is ontworpen voor bepaalde soorten krachten.
De laatste vraag die je jezelf moet stellen is: als de doorgaande as niet gewoon aan de bovenkant van de vierkante buizen kan zitten (als er geen vrachtwagen tussen de palen passeert), dan is de buis aan de bovenkant beter omdat het de retouren vereenvoudigt en de krachten vermindert en het maakt nog minder onderdelen.
Ik zit er goed!!! Vertel hem waar ik het mis heb en geef vooral de laatste details over wie of wat er tussen de berichten passeert. Afhankelijk van deze details zou ik je een esthetische tip geven.
Vriendelijke groeten