Is het mogelijk om een fictieve bewerking (kenmerk) te maken die niet in tekeningen voorkomt? Of selecteer je meerdere objecten in een merk om uit te schakelen bij het afdrukken van tekeningen?
Ja, met behulp van een configuratie
Voor het verspanen en na het verspanen.
Hallo
Ja, dat kan. U zou een map moeten maken met alle functies die u wilt verwijderen terwijl u ze actief laat, vervolgens maakt u een configuratie en daar verwijdert u de map door met de linkermuisknop te klikken en te verwijderen.
Bedankt voor het advies, maar ik kan geen map maken door de functies te selecteren (die in verschillende kamers dezelfde naam hebben)
.
Anders ben ik op zoek naar een oplossing om in 1 klik de functies met dezelfde naam te selecteren. Ik vond op de help de functie Zoeken/Wijzigen/Verwijderen met een pictogram met een verrekijker in de werkbalk "Ouitls", maar ik kan het pictogram niet vinden. Ik gebruik de SolidWorks 2015-versie
U moet met de linkermuisknop op de functie klikken en er is "Een nieuwe map toevoegen". Vervolgens hernoem je je SVT-bestand de functies die er zijn. Om functies toe te voegen, moet u de map uitvouwen en de andere functies slepen die u eraan wilt toevoegen.
ajout_dun_dossier.pptx
Hallo
Naar mijn mening is de gemakkelijkste manier om het selectiefilter te gebruiken:
http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/Filtering_the_FeatureManager_Design_Tree_in_Assemblies.htm
Door de naam van de functie in te typen, worden ze allemaal weergegeven.
Door ze vervolgens allemaal te selecteren (ofwel met CTRL + klik op elk van hen of klik op de eerste, dan op SHIFT en klik op de laatste) en vervolgens met de rechtermuisknop = > verwijderen (of verwijderen).
Hallo
De knop om functies op naam te zoeken bevindt zich in "Extra/Smart Selection":
U kunt het aan een werkbalk toevoegen door het aan te passen
capture.jpg
Ik heb de standaardversie van SOLIDWORKS 2015. Is dit de reden waarom ik de "Smart Selection" niet kan vinden?
Voel je je op je gemak in een kamer? Dit gereedschap komt niet voor in een merk of tekening
Is de door mij voorgestelde oplossing niet geschikt?
Hallo
De filteroplossing in de Feature Manager is goed, maar schakelt niet alle selecties tegelijkertijd uit. Ik moet het een voor een doen...
Inderdaad, ik ben in een vergadering.
Hallo
Ik denk oprecht dat de beste oplossing is om alle functies in een map te zetten en configuraties met/zonder te maken. Alles kan vanaf elke locatie (onderdeel, asm, plannen) en met één klik worden bediend. Het werk tijdens het ontwerp is minimaal...
Als het je niet coherent lijkt, zou het dan mogelijk zijn om een foto van de boom te maken om een nauwkeuriger idee te krijgen?
Hier is een stukje van mijn bouwboom. Ik kan geen map aanmaken om alle functiebibliotheken "SENS FIL" in te voeren. Het is misschien niet mogelijk...
arbre_de_construction.docx
Het principe blijft hetzelfde als wat ik eerder heb uitgelegd, behalve dat je nu een extra klik hebt. Namelijk om de configuratie in de assemblage te wijzigen. U maakt een draadloze configuratie aan in de assembly.