Ik sta mezelf toe om hier mijn vraag te stellen, want na een paar uur zoeken heb ik geen antwoord gevonden.
Ik probeer een functie in een onderdeel te verwijderen via de vergelijkingen van de assembly, maar dat lukt me niet. Het lukt me echter om de dimensies van de functies en schetsen te koppelen aan de globale variabelen van de assemblage.
Beproefde methode:
In de ruimte: Het object binden aan een globale variabele in de ruimte om de waarde van de functie op 1 te brengen (succesvol).
In assemblage: Drijf de globale variabele van het onderdeel door een globale variabele van de assemblage (werkt niet). SW vertelt me dat de vergelijking niet geldig is.
Hier zijn enkele afbeeldingen:
In de assemblage zou ik willen dat de variabele Rolls de twee gemarkeerde functies conditioneert.
Afbeelding 1
In het onderdeel bepaalt de variabele Hole de bovenstaande functies:
Afbeelding 2
Maar in de montage is het onmogelijk om de verbinding te maken:
Afbeelding 3
Bij het valideren van de vergelijking Hole...=Rolls, krijg ik de melding "De vergelijking is ongeldig".
Voor de toewijzing van de globale variabele van de assemblage, kijk naar capture 01, wetende dat (en na wat onderzoek te hebben gedaan) sommige procedures verschillen van de SW-versies,
Voor het verwijderen van de functie verwijdert het toekennen van een herhalingswaarde "0" de functie niet (of zelfs niet acceptabel, je hebt een waarde nodig >=2), hiervoor is het mogelijk om de IIF() functie te gebruiken, zie screenshot 02
Houd er rekening mee dat het verwijderen van een bovenliggende functie de onderliggende functies verwijdert, terwijl het ongedaan maken van het verwijderen van bovenliggende functies de verwijdering van de onderliggende functie niet ongedaan maakt
Mmmm, ik heb geprobeerd een kleine test te doen, de techniek van het rijden via de Global assembly-variabele lijkt interessant, totdat de problemen beginnen!
Dus ik vond een oplossing, bedankt Lynk, ik had niet nagedacht over de If-functie. Ik dacht dat gewoon = 0 of = 1 de functie zou in- of uitschakelen.
Het idee is om automatisch meerdere transportbandvarianten te kunnen genereren. Ik heb PilotAssembly (MyCAD Tools) geprobeerd, maar ik vind het een beetje onsmakelijk. Is het een goed idee om dit met vergelijkingen te doen of is het de moeite waard om naar DriveWorks te kijken?
Voor kleine assemblages zijn de vergelijkingen meestal voldoende. Anders, als het complexer is, lijken Driveworks, PiloteAssembly, macro of andere oplossingen geschikter.
Voor een andere oplossing
Waarom zet je de vergelijking niet in de kamer?
Het is mogelijk om een waarde op te halen die wordt aangedreven door een vergelijking van de assemblage en vervolgens uw onderdeel te variëren volgens een vergelijking.
Zie bijgevoegde afbeelding om een functie met een vergelijking in een onderdeel te verwijderen.
Of in plaats van de verwijdering van een onderdeelfunctie uit de assemblage te willen controleren, kunt u er de voorkeur aan geven de 2 configuraties van het onderdeel te maken (met en zonder de 2 functies) en afhankelijk van uw toestand de ene of de andere configuratie te kiezen.