Beschrijving van het Solidworks-bestand in Windows

Hoi allemaal

Mijn Solidworks-bestanden hebben alleen een naam met nummers en op mijn computer heb ik de beschrijving in Windows Verkenner laten verschijnen.
Ik heb collega's die toegang moeten hebben tot mijn CAD-bestanden met eDrawings.
Het lukt me niet om de beschrijving van de bestanden op hun werkstations weer te geven. De beschrijvingskolom blijft hopeloos leeg.
Is een installatie van Solidworks op het werkstation vereist om Windows toegang te geven tot de beschrijvingen?

Bij voorbaat dank

Hallo @svullioud_1 en welkom terug.

Als je het veld " description " noemt, dat je collega's niet zien, is het dan een Solidworks-eigenschap die je wilt laten verschijnen als ze een *.sldasm openen in Edrawing?

Of is het het veld " beschrijving " dat zichtbaar is in de bestandseigenschappen in Windows Verkenner?

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo Maclane,

Dit is het 2e voorstel. Het is mogelijk om de beschrijving te bekijken via het detailtabblad van de eigenschappen van het bestand, of om een extra kolom toe te voegen in Windows Verkenner om het direct te bekijken. Dat is wat ik deed in mijn functie.

De twijfel die ik heb is: Is de toegang tot en weergave van deze gegevens door Windows alleen mogelijk als er een installatie van Solidworks op de computer aanwezig is?
Mijn collega die bijvoorbeeld alleen e-Drawings op zijn werkplek heeft geïnstalleerd, kan alleen deze eigenschappen van een Solidworks-bestand zien.

Hallo;

Slecht nieuws, als het werkstation niet is uitgerust met Solidworks, is deze informatie in Windows Verkenner niet beschikbaar. (Tenzij je zwaar met DLL's speelt?).

Ik vraag me af of de "document manager" SDK niet zou werken, zal ik af en toe testen op een " Non-Solidworkian " PC ...

Een alternatieve oplossing is het gebruik van de " Titel " velden;  trefwoorden '; " Reacties "... op het tabblad " Samenvatting " in de eigenschappen van uw 3D-componenten (van Solidworks).

image

Opmerking: het is mogelijk om uw aangepaste eigenschappen samen te voegen/dupliceren met de " Samenvatting " -eigenschappen via de Solidworks-eigenschappeneditor, via een macro (het zou een van deze verworven in de hoek moeten slepen...) of via de Visiatv-tools. (Smartproperties of integratie)...

Vriendelijke groeten.

2 likes

Voor meer informatie, hier is de discussie gestart door onze vriend @OBI_WAN over hetzelfde onderwerp (of bijna) ...

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo mensen

Ik heb een probleem met mijn Solidworks-bestanden. Ze worden allemaal benoemd met nummers, maar het is me gelukt om de beschrijvingen in Windows Verkenner op mijn eigen computer te bekijken.

Het probleem is dat mijn collega's toegang moeten hebben tot deze CAD-bestanden met eDrawings. Maar op hun berichten blijft de beschrijvingskolom leeg, er wordt geen informatie weergegeven.

Moet ik absoluut Solidworks op hun werkstation installeren zodat Windows toegang heeft tot de beschrijvingen?

Bij voorbaat dank, jongens.