Beschrijving tooltips voor de bibliotheek

Hallo, ik ben onlangs overgestapt op Solidworks 2015 SP4.0 en ik heb een probleem met de beschrijvingen van de onderdelen die in de bibliotheek zijn ingevoegd. Inderdaad, als ik de muisaanwijzer op een bibliotheekonderdeel beweeg, verschijnt er een tooltip met de miniatuur van het model en de beschrijving als deze is ingevoerd, maar sinds ik SW 2015 heb, wordt er geen beschrijving meer weergegeven zodra ik opsla! Ik weet niet of ik duidelijk was, dus hier is een afbeelding met een bestand uit 2012  

En hier is hetzelfde bestand na het opnemen

Heb je een idee?

Bij voorbaat dank voor uw hulp

U dient de omschrijving in te vullen

Klik met de rechtermuisknop op de component en eigenschap

Zie bijgevoegde afbeelding

infobulle.png

Hallo

gewoon een tip, overschakelen naar SP5.0, het lost een aantal bugs op.

Mijnlamp

1 like

Hallo en bedankt voor je antwoorden!

De beschrijving is er al omdat het hetzelfde bestand is dat ik opsla in de 2015-versie, aan de andere kant heb ik dit tabblad niet op het nieuwe deel als ik met de rechtermuisknop klik!

Wat heb je door met de rechtermuisknop te klikken en eigendom te zijn?

Een kleine screenshot?

1 like

En hier is het

capture.png

Hallo

Er wordt een bug vermeld bij SoliudWorks, die er ongeveer zo uitziet en niet is opgelost:

SPR #:

925376

Gekoppelde onderdelen van de toolbox geven geen beschrijvingseigenschap weer in knopinfo in het taakvenster SOLIDWORKS.

https://customerportal.solidworks.com/eservice_enu/start.swe?SWECmd=InvokeMethod&SWEMethod=GotoRecord&SWEService=SWGotoRecord&ViewName=SW+All+Defects+List+customerportal+-+Search&BusObject=Product+Defect&BusComp=Product+Defect&Id=1-4F82TQA&SRN=

Dus ik zou adviseren om te upgraden naar SolidWorks 2015 SP5! En als dat het probleem niet oplost, ben ik bang dat er geen oplossing is!

2 likes

Ik ben eindelijk overgestapt op de SP5.0-versie, maar het probleem blijft hetzelfde... Om het even welke ideeën?

Heb je geprobeerd de SolidWorks-instellingen opnieuw in te stellen? 
Je kunt erachter komen of het afkomstig is van de configuratie van het werkstation, zie mijn tutorial:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/reinitialiser-les-parametres-solidworks

1 like

Nee ik heb het niet geprobeerd, maar het is een nieuwe installatie op een nieuwe PC dus geen spoor van de oude solidworks...  

Was er geen kopie van de SolidWorks-instellingen? Werd alles met de hand gedaan?

Voordat ik de kopie van mijn instellingen maakte, heb ik de bibliotheek met de hand toegevoegd en gecontroleerd of het werkte, en de resultaten waren hetzelfde

Ter info, we kunnen teruggaan als het het probleem niet oplost, maar we zijn er in ieder geval zeker van dat het niet afkomstig is van de configuratie van het werkstation.

En je hebt niets te verliezen omdat er geen andere oplossing is (behalve misschien overstappen naar de 2016-versie...)

Ik heb alleen de manipulatie gedaan en geen verbetering.

Hallo

Het veranderen van de taal van SolidWorks naar Engels, is dit hetzelfde probleem?

Het probleem is bekend bij SolidWorks en opgelost in de 2016 SP1-release...

Het nieuws:

SPR #:

835559

Mogelijkheid om een beschrijving weer te geven die is toegevoegd aan de bibliotheekfunctie wanneer u de muisaanwijzer op de functie in het taakvenster van de bibliotheek beweegt.

Opgelost in:

SP01 uit 2016

https://customerportal.solidworks.com/eservice_enu/start.swe?SWECmd=InvokeMethod&SWEMethod=GotoRecord&SWEService=SWGotoRecord&ViewName=SW+All+Defects+List+customerportal+-+Search&BusObject=Product+Defect&BusComp=Product+Defect&Id=1-34CAVJM&SRN=

Geen andere oplossing dan over te stappen naar de 2016 versie...

1 like