Tekenen van complexe vormdelen op solidworks

Hoi allemaal 

Ik schrijf je omdat ik graag je mening had willen hebben over hoe je dit deel moet modelleren

Ik heb weinig ervaring met SW en ik weet niet echt of ik alles in één functie kan doen of dat ik eerst het handvat moet modelleren en dan het rechthoekige functionele deel?

Dank u voor uw hulp:DAfficher l'image d'origine

spatule.jpg

Hallo

De Thermomix-spatel is prachtig... Ik denk niet dat het mogelijk is om het in één functie te maken, maar ik denk dat de gemakkelijkste manier zou zijn om het handvat te maken, dan de spatel en ten slotte de gebogen bescherming...

Dank u voor uw antwoord 

Op uw advies ben ik begonnen met de hals met een gladmakende en vervolgens het "rechthoekige" deel met een extrusienaaffunctie

Maar mijn probleem ligt op de kruising tussen de twee functies, ik weet niet hoe ik hetzelfde resultaat kan krijgen als op de afbeelding.

s-l300.jpg

Onder welke versie bent u???

Ik ben op SW 2014

je zou een vlak moeten maken met de hoek en de positie en op dit vlak een schets maken, dan een vliegtuig loodrecht erop maken en een kleine Ø op dit vlak maken. Na het verwijderen van geveegd materiaal. 

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Cutting_Tools.htm?id=1fbbe18350984bb4879b03886f081309

Dank u voor uw antwoord 

Maak een foto vanuit welke hoek?  Kun je duidelijker zijn? Een diagram bijvoorbeeld? 

Hier is een klein voorbeeld van een plan met een hoek

plan_avec_angle.jpg

In feite moet je de positie van de kleine lijst in het midden van het handvat definiëren en een plan maken waarop je een asschets moet maken. Maak van dit vlak en de assen een ander vlak met de hoek die de lijst heeft.

Bedankt, het is een oplossing die me interesseert.

Anders dacht ik eraan om alles in 3D en oppervlakteschetsen te maken? Zou het niet eenvoudiger zijn?

Het is ook een oplossing, maar dit is een onderdeel dat niet al te complex is. Het hangt ook af van de functies die je het beste beheerst...