Enig ontwerp

Hallo, ik wil weten hoe ik een complete zool teken in solidworks? 

Zool van het type. 

Bedankt

Hallo

Het beeld is niet erg gedetailleerd... Is het mogelijk om andere afbeeldingen te hebben om deze zool beter te visualiseren? Heb je alleen het blauwe gedeelte nodig?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo, je hebt de hele zool nodig, dus alle elementen waaruit het bestaat.

Bedankt 

Ik heb nog andere kleine vragen.

Wil je een hyperprecies model (met gaten, kleine golven...)?

Heeft u deze zool in uw bezit?

1 like

Persoonlijk zou ik dit soort objecten tekenen als een carrosserie.

Ik zal ofwel een volume rechttrekken gebruiken.

Begin met verschillende schetsen met de verschillende curves en modelleer vervolgens het geheel met geleidingscurves.

1 like

Ja, ik heb de zool in mijn bezit. Hoe preciezer hoe beter, we willen het later graag naar 3D-printers sturen. 

De verschillende lagen van de zool worden in platen gesneden en vervolgens gevormd om de boog en hiel een andere vorm te geven.

Het beste zou zijn om een 3D-scanner te hebben =)

Anders raad ik je aan om vooraanzichten aan de zijkant te vinden enz... om de zool in het midden te reproduceren.

Of als alternatief, zoek een voet die al gemodelleerd is, op Grabcad of iets anders en maak een zool via de reeds gemaakte voet.

3 likes

Deze oplossing wordt momenteel onderzocht! ;-) 

Ik heb een 3D voet positief(. STL) die door een klant is gemaakt. Is er een manier om in 3D een platte zool aan je voet te vormen? 

Het is voor ons onmogelijk om de verschillende weergaven van de zool te hebben, ze zijn getekend op 2D-software en gewoon in bovenaanzicht.

Dank u voor uw antwoorden. 

Hebben jullie de stl van de klant voor mij om een test te doen?

1 like

Daar is hij dan. Aan de andere kant heb ik de zool op dit moment niet. 

sidas_foot_-_leftmodel.igs

Ja @Bart, het beste zou een 3D-scanner zijn. Daarom vroeg ik het omdat de vormen vrij complex zijn. Het kan nodig zijn om het gebruik van deze technologie te overwegen als het een groot project is.

Naar mijn mening en gezien het feit dat het alleen spline is; Ik denk dat je moet beginnen met het maken van de zool als geheel en uit één stuk. De verdelingen van de lichamen zullen in een tweede fase worden gedaan om de verwevenheid van elk lichaam te controleren.

Je moet doen wat @Bart schreef, d.w.z. door de rondingen te tekenen volgens verschillende weergaven en de maten die je op de zool kunt nemen. Vervolgens moeten we deze curven verbinden door oppervlak te doen.

Er zijn nogal wat tutorials over Lynkoa die eenvoudige gevallen illustreren om u te begeleiden bij de te gebruiken functies.

Succes!!

Dit is wat ik krijg door de voet van de klant te importeren en door ofwel een shell-functie of een offset-oppervlaktefunctie uit te voeren.

Ik sluit het resultaat bij.

semelle.rar
1 like

En hier is het basisdeel met de offset-oppervlaktefunctie.

Als u onder SW 2014 bent, kunt u het lezen.

sidas_foot_-_leftmodel_0.sldprt
1 like

Of het lukt je om punten te pakken om de splines opnieuw in te kaderen. (vooral naar het midden toe)

Anders moet u door secties gaan om de zijkanten te nemen door de zool te snijden of een mal te maken om te voorkomen dat de zool verslechtert.

Daarna moeten er waarschijnlijk referentiepunten zijn met de voet voorzien in iges.

1 like

Nog steeds relevant?

Die was ik vergeten:p

Succes!