Tekening plaatwerk kap

Hallo allemaal,

Ik wil graag een stuk plaatwerk maken zoals de kap die op deze site te zien is. Wat ik wil zijn 4 stukken plaatwerk om ze hoek voor hoek te lassen.

http://www.solidxperts.com/blog/fr/solidworks-fr/comment-creer-une-piece-de-tolerie-a-corps-multiple-avec-la-commande-convertir-en-tolerie

Ik maak mijn model (modellering, romp enz.) dan maak ik mijn eerste plaatwerkonderdelen met de 3D-schetsen op de rand om te snijden en wanneer ik het 2e plaatwerkonderdeel maak, vertelt SW me "onmogelijk om een snede of een inkeping aan te brengen"

Als je een andere manier hebt om mijn stukken te maken, is dat welkom!

Bedankt!

Hallo

In welke versie ben je en kun je je stuk plaatsen?

Hallo

Het is soms lastig om te beginnen met een klassiek ontwerp en dit vervolgens om te zetten in plaatwerk, zeker als je gebruik maakt van 3D-schetsen. Het beste is om vanaf het begin te beginnen met een plaatwerkontwerp, dat is veel eenvoudiger. Kijkend naar de kap die in de link wordt gepresenteerd, begreep ik niet alles over de 4 stukken die je wilt lassen. Omdat ik echter al een afzuigkap heb moeten modelleren, stuur ik je een ontwerp waar je je al dan niet door laat inspireren. Ik heb deze modellering gedaan in de vorm van een assemblage, een benadering die altijd eenvoudiger is, vooral voor de leden van het Europees Parlement en de verbanden tussen dimensies, dan die van een onderdeel met meerdere lichamen. De genomen afmetingen worden uiteraard slechts ter indicatie gegeven. Er zijn twee kamers. De buis is gemaakt met 4 opeenvolgende lagen, waarvan er één symmetrisch is en vervolgens een zijde om de verbinding te maken (er is geen cirkelvormig plaatwerkdeel, anders zou uitvouwen onmogelijk zijn). De conus is gebaseerd op de overgangsvouwfunctie op basis van de interne contour van de buis (externe referentie), een voorlopige constructieschets bepaalt de opening van de conus, hier 120°. Er is ook een zijde om het stuk af te maken. Ik heb een paar verbindingslipjes toegevoegd om hem op de buis aan te sluiten (aangepast door elke schets te bewerken na het selecteren van de overeenkomstige rand in het gereedschap "op rand vouwen").

In de hoop je een beetje geholpen te hebben

hotte.zip
1 like

Hallo weer,

Ik had de voorgestelde link niet volledig gelezen. Inderdaad, de 4 stukken lijken mij beter. Ik heb de beschreven tutorial zonder enig probleem opnieuw gedaan, ik heb SW 2015 SP5.0. Vink het vakje "houd het lichaam" aan, anders is het niet mogelijk om de andere onderdelen te genereren en natuurlijk een 3D-schets per rand te maken (4 schetsen in totaal). Ik kon de foutmelding die je hebt niet vinden.

Dit bracht me ertoe na te denken over een ander mogelijk ontwerp van deze kap, een ontwerp dat iets gemakkelijker te visualiseren is, nog steeds in plaatwerk natuurlijk om te profiteren van de afvlakking. Ik voeg er een beschrijving van bij.

hotte_2.pdf