Hallo
Om een visuele grens in een assemblage weer te geven, wil ik een virtueel onderdeel tekenen dat bestaat uit 3 oppervlakken op basis van 3 vlakken en hun snijpunten.
Kan de community mij helpen?
Bij voorbaat dank!
capture.png
Hallo
Om een visuele grens in een assemblage weer te geven, wil ik een virtueel onderdeel tekenen dat bestaat uit 3 oppervlakken op basis van 3 vlakken en hun snijpunten.
Kan de community mij helpen?
Bij voorbaat dank!
Op welke software?
Op welke software?
Edit: ah, de vorige vraag was nog steeds gepubliceerd, sorry.
Hallo
Op SolidWorks kunt u de snijcurve tussen twee vlakken of een vast vlak gebruiken, enz.
Dan is het voldoende om het materiaal te verwijderen door extrusie.
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Intersection_Curve_Tool.htm
Ik denk dat het voldoende is om schetsen te maken van de plannen
op het tabblad Volume en maak dunne extrusies
Hetzelfde geldt voor de andere plannen door de schetsen op de snijpunten te maken
en vervolgens af te snijden door materiaal te verwijderen wat groter is dan
Maar het lijkt mij in ieder geval dat je 4 vlakken of vlakken nodig hebt om een virtuele ruimte te creëren
waar het probleem is om een punt in een virtuele ruimte te vinden
@+
Blijkbaar zijn de vliegtuigen niet perpandiculair.
Dus 3D-schets dan "grensvlak" of "gevuld oppervlak"
Eventueel het oppervlak verdikken (tot bijvoorbeeld 0,001 mm) en het onderdeel transparant maken.
De oplossing .PL niet werken omdat je geen twee vlakken kunt selecteren om een schets van hun snijpunten te maken.
Hoe selecteer ik voor GT22 de kruispunten?
Voor de anderen zit ik op Solidworks
Hallo
Het snijpunt van twee vlakken is een as, dus misschien kun je de assen op de snijpunten van elk vlak maken.
Teken vervolgens, zoals Stefbeno zei, lijnen in een 3D-schets met behulp van de assen en gebruik deze schets om oppervlakken te maken (gevuld oppervlak).
Voor GT22, hoe kruispuntlijnen te selecteren
Het is aan jou om deze lijnen te maken via een schets die je op deze genoemde plannen hebt gemaakt
wat bovendien
Via deze lijnen kan het je toestaan om een ref base van een ander plan te bellen en etc....
@+