Draad- en stl-detectie

Hallo

Ik heb een mockup in stl-formaat in CATIA. Het model is gemaakt in solidworks, maar ik gebruik het in CATIA.
In dit model zijn er een aantal gaten en getapte gaten (mechanisch gezien).
Aan de andere kant lijkt het erop dat het tappen op CAD-niveau niet is gedaan met een tapgatfunctie, maar alleen met een conventioneel gat. Er wordt dus niet geklopt. Dit is een probleem voor mij omdat in de dimensiemodule die ik gebruik, sommige opties alleen worden geactiveerd als er draden worden gedetecteerd.

Is het mogelijk dat "tik"-functies verloren gaan bij het overschakelen naar stl? Zo ja, is er een manier om ze weer te laten verschijnen?

Het lijkt mij dat het komt omdat een realistische renderingvisualisatie mij geen geteerde gaten laat zien, maar cilinders.

Bij voorbaat dank voor uw ideeën.

Ik denk niet dat je met het stl-formaat de informatie van een kraan kunt verzenden als deze niet expliciet is gemodelleerd.

Dus ja, de informatie gaat verloren, behalve dat je deze informatie misschien kunt toevoegen omdat het gat moet overeenkomen met het gat aan de bovenkant van de schroefdraad (dus bijvoorbeeld Ø5 voor M6)

Hallo.

Onder CATIA heb ik niet de modules om efficiënt aan een STL-bestand te werken, ik gebruik SpaceClaim.

Als het model volledig in SolidWorks was gemaakt, was een STEP beter geweest voor CATIA. Natuurlijk, als dit model een STL-onderdeel als invoer gebruikte, is er geen wonder, de resulterende geometrie, ongeacht het uitwisselingsformaat, zal een mesh blijven.

Voor zover ik weet, kan alleen PMI-informatie via het STEP-formaat worden geïnterpreteerd tussen verschillende software.

"Het lijkt mij dat het komt omdat een realistische renderingvisualisatie me geen getapte gaten laat zien, maar cilinders"

Helaas niet, overschakelen naar realistische rendering verbergt gewoon de verbindingsranden maar verwijdert ze niet, deze modus creëert geen doorlopend krommingsoppervlak.

Ben je in staat om de STAP te herstellen, of vanuit mijn oogpunt, als het deel niet te complex is, lijkt het mij productiever om het opnieuw te doen.

Hallo

Ik schreef gisteren een beetje te laat. Het deel dat ik in CATIA gebruik, komt uit een STEP-bestand en is oorspronkelijk gemaakt in Solidworks.

Mijn vraag was dus of de tapgatfunctie verloren kon gaan in de schakelaar naar de STEP?

Zoals Franck opmerkt: "Voor zover ik weet, kan alleen PMI-informatie via het STEP-formaat worden geïnterpreteerd tussen verschillende software", denk ik dat ik de threads had moeten ophalen als deze in Solidworks waren gemaakt.

Als gevolg hiervan denk ik dat de gaten die oorspronkelijk in SW zijn gemaakt, eenvoudige gaten moeten zijn geweest en niet getapt.

Interoperabiliteit tussen CAD-software is een droom , maar het is niet voor morgen, uitgevers concurreren met elkaar en er zijn verschillen tussen de 3D-modelbouwers die ze gebruiken.

Geen enkele draadtapfunctie in CAD-software tekent de draden.

De opening van een AP203 of 214 stap kan eventueel informatie doorgeven door draadelementen toe te voegen die de schroefdraad definiëren (3/4 van een cirkel voor de profieldiameter voor het boren, ).

Maar de enige manier om alle informatie door te geven is de AP242 STEP en voor mij zou het een extra CATIA-module nodig hebben

Dit zou alleen garanderen dat mijn STEP-bestand alle informatie voor productie bevat, maar niet dat degene die het leest het zou kunnen gebruiken (laten we niet vergeten dat uitgevers concurrenten zijn).