Interferentie in een assemblage detecteren

Hallo
Ik werk aan een grote assemblage van onderdelen en ik wilde de detectie van interferentie testen, maar voor slechts een deel van deze assemblage. Dus ik koos mijn aandeel in de vastgoedbeheerder, maar het resultaat nam alle inmenging van mijn montage weg, wat voor mij niet nuttig is en veel tijd kost...

Ik heb niet gevonden hoe ik ALLEEN de interferentie kan zien die verband houdt met mijn geselecteerde kamer...

De hulp van Solidworks vertelt me dat door mijn onderdeel te selecteren in "Geselecteerde componenten", ik alleen de interferentie zie die verband houdt met dit onderdeel, maar het werkt niet :s

Heeft u een oplossing? Ik voeg het scherm met de opties van mijn Property manager toe.

detectinterference.png

Hallo

Schakel nu al de optie "behandel toeval als een interferentie" uit, je hebt een veel kortere lijst!

Schakel ook het vinkje weg bij "inclusief interferentie van onderdelen die uit meerdere lichamen bestaan".

En vinkt "maak een schroefvijl" aan.

Het zou een schoner resultaat moeten geven (de schroeven storen nog steeds door de schroefdraad).

1 like

Ik wil toevalligheden niet negeren, daarom heb ik de optie aangevinkt. Ik heb geen schroeven in mijn montage, daarom heb ik de optie die een schroefmap maakt uitgeschakeld.
Bovendien, aangezien mijn assemblage voornamelijk uit mechanisch gelaste onderdelen bestaat, begrijp ik dat we deze optie moeten aanvinken (Inclusief interferentie voor onderdelen met meerdere carrosserieën) als we de interferentie willen zien als gevolg van de verschillende lichamen van een mechanisch gelaste assemblage?

Mijn echte zorg is dat Solidworks alle interferenties van mijn assemblage berekent en niet alleen die met betrekking tot het onderdeel dat ik heb geselecteerd.

Hallo

Interferentie wordt berekend tussen minimaal 2 componenten, dus als u er slechts één selecteert, wordt alleen de hele assemblage berekend.

Neem minimaal 2 componenten.

@+

1 like

Ha echt?? Maar... Als ik alle interferentie met betrekking tot een enkele kamer wil zien, is dat niet mogelijk? Hoe kan ik dit doen?

Kortom, mijn doel was om mijn netwerken één voor één te nemen en alle botsingen te zien in vergelijking met de rest van de vergadering...

Iets dat eruit zou zien als de optie "Zie beperkingen", die alle componenten zou verbergen die niet botsen met het geselecteerde onderdeel?

Cdt

Joss

Om het beter te begrijpen, waarom wil je toevalligheden niet negeren?

Wil je dat SolidWorks het je vertelt, zelfs als het alleen twee kanten ter ondersteuning zijn?

@Coyote: Ik denk dat hij de interferentie van deze kamer met alle andere berekent,  maar de interferentie van de anderen met elkaar.

Anders, als je lijst zo groot is, komt dat omdat je veel interferentie hebt!

Probeer het vakje "maak de onderdelen in interferentie transparant" aan te vinken.

Normaal gesproken moeten alle getoonde stukken transparant zijn, omdat ze allemaal samenvallen met het door u geselecteerde onderdeel.

@Lucas eigenlijk wilde ik omgaan met al mijn interferenties (inclusief toevalligheden omdat ik een toneelstuk met mijn stuk moet respecteren). Ik haalde echter alle bestaande interferentie in mijn vergadering eruit... En zelfs degenen die niets met mijn deel te maken hadden (het duurde ongeveer 15 minuten om dat allemaal te berekenen).

Ik heb getest zonder de toevallige interferenties te controleren en het duurde twee seconden en het kwam precies uit wat ik wilde!! Ik heb ook het vinkje bij "toon genegeerde interferentie" uitgeschakeld, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar het lijkt mij dat het de toevalsoptie is die SW  rij en bug heeft gemaakt. De optie "Interferentiedelen transparant maken" is leuk in de zin dat je clashes beter kunt zien, maar dat is niet wat mijn pb heeft opgelost.

@Coyote is het niet nodig om twee componenten te selecteren, door slechts één component te selecteren, werkt het heel goed!

Hartelijk dank!

Cdt

Joss

1 like

Ja, ik had je bericht niet goed gelezen, je zit in multibody dus het werkt inderdaad.

@+

1 like