De dikte van een schil bepalen door simulaties uit te voeren op solidworks?

Hallo, ik heb een auto gemodelleerd met behulp van de oppervlaktefuncties in de solidworks-software. Ik wil graag door middel van simulaties de optimale dikte van mijn lichaam bepalen, zodat de uiteindelijke lichaamsstructuur zo licht mogelijk is. Ik heb als materiaal gekozen voor een aluminiumlegering waarvan de standaardaanduiding is: EN AW5083[AlMg4,5Mn0,7]. Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Vriendelijke groeten.

Hallo

De volgende scenario's moeten worden gebruikt:

https://www.youtube.com/watch?v=tsArZ9UBigI

1 like

Hallo

Je moet een ontwerpstudie doen om te kunnen spelen met de dikte tussen 2 waarden terwijl je vraagt naar het doel om het gewicht te verlagen;

Om dit te doen, klikt u met de rechtermuisknop op het tabblad "bewegingsstudie" onderaan solidworks.

@+

1 like

@.PL hiervoor geen simulatielicentie nodig hebt, zie mijn vorige post

1 like

Hallo 

Ik ben geneigd het met .PL eens te zijn, want in zijn geval zijn de gegevens die moeten worden gevarieerd de dikte, ik denk niet echt dat er een simulatiestudie nodig is om te weten dat hoe lager de dikte, hoe lager de massa zal zijn:)

Ik zou het met je eens zijn coyote, als we de optimale vorm wilden weten door verschillende afmetingen te variëren en we wilden een scenario verkrijgen waarin het gewicht van het onderdeel zo laag mogelijk zou zijn door bijvoorbeeld een bruikbaar binnenvolume te behouden, maar voor deze vraag denk ik dat een simulatiestudie nodig is om te weten of we de vloeigrens van een materiaal overschrijden, bijvoorbeeld door te spelen met de dikte van het lichaam maar met behoud van dezelfde fysieke beperkingen in al deze scenario's.

Althans, zo zie ik het;)

Fijne dag

Mick

2 likes

Ok, maar dit is niet gespecificeerd in de vraag, maar ben het helemaal met je eens 2

1 like

Bedankt voor al zijn adviezen. Ik zal ze snel in de praktijk brengen. 

Ik maak van deze gelegenheid gebruik om een ander punt van zorg aan de orde te stellen dat ik in mijn werk ben tegengekomen. Ik heb zelfs een simulatie uitgevoerd op stromingssimulatie. Het doel van deze simulatie is om de luchtstroom op de carrosserie van het voertuig te bestuderen. Maar de simulatie mislukt vanwege de geometrie van de auto. Zou je weten wat ik in dit geval moet doen?  

Goedenavond, het is beter om een nieuwe vraag te stellen voor meer zichtbaarheid.