behalve de ondergrond zoals in mijn bijlage onder Sw 2016; Het lijkt mij niet dat dit mogelijk is omdat je vouwen passen. Maar misschien heeft een van mijn collega's een andere oplossing die misschien beter werkt.
Persoonlijk zou ik beginnen met de propeller zoals op de Javelin-tutorial, dan zou ik later de inklapbare poten toevoegen. Nb: het kan zijn dat je kleine platte gebieden moet maken zodat hij vouwen wil toevoegen. De hoofdpropeller zou uiteindelijk een opeenvolging zijn van uiteinden van propellers + raakvlakken.
Naar mijn mening en wat betreft de triangulatiebuiging, betwijfel ik of het werkt voor een plaatwerk, in tegenstelling tot origami komen er verschillende facturen in het spel (spaken, inkepingen, leggen op "V"...), en er is ook de esthetiek, het is helemaal niet dezelfde vorm.
Voor het model lijkt het erop dat de "overgangsvouw"-functie er niet in slaagt om de croquagelijnen te genereren, aangezien de geometrie concaaf-convex is en dus opnieuw moet worden gemodelleerd, maar het kan zijn dat ik het mis heb,
Een ander gezichtspunt, het plaatwerk is dun en relatief klein, ik wil niet overdrijven maar het kan gemakkelijk met de hand worden vervormd (^-^), met een mal of een geperste matrijs (met elasticiteitscompensatie) zal het sneller en vooral winstgevend zijn (ervan uitgaande dat buigen niet optioneel is),
Bij gebrek aan een plaatwerkonderdeel dat ik niet met SolidWorks heb kunnen maken, bied ik u twee wegen om te verkennen.
De eerste is door het onderdeel te maken met de SolidWorks (Piece_5) volumetrische geometrische functies. Het is dan mogelijk om het bovenoppervlak (in geel) af te vlakken om een vorm te verkrijgen die dicht bij het ontwikkelde oppervlak ligt. Te herstellen voor snijden. Een soortgelijke oplossing kan worden voorgesteld op het oppervlak, ter hoogte van het neutrale vlak van de plaat. Dan hoef je het plaatwerk alleen nog maar te rollen/buigen...
De tweede in oppervlaktemodus (Piece_6), het genereren van een spiraalvormig oppervlak waarop kan worden vertrouwd om een schets te maken die bestaat uit regelmatige driehoeken. Ze worden gebruikt om elementaire oppervlakken te genereren, aan elkaar genaaid, het resultaat wordt afgevlakt. Elk segment van de schets dat op de afvlakking is getekend, komt overeen met een vouw. De buighoek moet worden gemeten door de hoek tussen twee driehoekige facetten op de "spiraalvorm" te meten. We zullen de zijpoten nog moeten genereren... Volgens een soortgelijk principe?