Verschil tussen een werkstation en een pc van dezelfde prijs

het verschil tussen de 2 is dat je met een werkstation zonder problemen met krachtige software kunt werken, en 1 GB Ram vanaf een krachtiger werkstation dan 1 GB Ram vanaf een eenvoudige pc

Een werkstation, zoals de naam al doet vermoeden, is gemaakt voor het werk

Op een werkstation is de grafische kaart vaak pro en goedgekeurd voor Log Pro

@+

Goedenavond

het grote verschil tussen een thuis-pc en een werkstation zijn de componenten 

Een componentstation dat een snellere uitvoering mogelijk maakt tussen de organen, de processor, het RAM-geheugen, de GPU en de videokaart 

kortom, een werkstation verbindt de componenten via de snelweg, terwijl de huishoudelijke pc's, afhankelijk van de prijs, alleen nationale of zelfs departementale pc's hebben om de belangrijkste elementen aan te sluiten

Dus het heeft niet veel zin om een pro-kaart en een grote processor in een commerciële pc te stoppen

Hallo

Tussen een werkstation en een pc van dezelfde prijs zal er niet echt een verschil zijn, want als de prijs op de 2 werkstations hetzelfde is, komt dat omdat de componenten ongeveer hetzelfde zijn. Uw pc wordt dus een werkstation...

Over het algemeen is een pc goedkoper dan een werkstation, omdat de pc thuis wordt gebruikt en meestal in een gezinsomgeving zonder dat er grote prestaties en professionele componenten nodig zijn. Het eerste verschil zit in het Microsoft-besturingssysteem, we vinden Windows Family voor een traditionele consumenten-pc en Windows Professional op een werkstation.

Ik herinner u eraan dat in de meeste CAD-software die in bedrijven wordt gebruikt, alleen kan worden ondersteund als deze op Windows Pro is geïnstalleerd.

Dan zal een werkplek de verschillende configuraties hebben die enorm kunnen variëren ten opzichte van het gebruik van de werkplek, omdat werkplekken niet beperkt zijn tot de BE.

Ze kunnen worden gebruikt voor ontwerp, computergraphics, architectuur, simulatie, berekening, ontwikkeling... Handelaren maken bijvoorbeeld gebruik van werkstations, zoals u zult hebben begrepen, is het gebruik van een werkstation zeer uitgebreid.

Uiteindelijk blijft een werkstation een krachtige computer in een professionele wereld en daarom meestal verbonden met een netwerk, de configuratie zal afhangen van de uiteindelijke behoefte van de gebruiker. Gebruik door mensen die aanzienlijke QoS-behoeften hebben, zoals CAD-toepassingen.

Fijne dag

3 likes

Hallo

Om de bovenstaande antwoorden compleet te maken, het is gewoon macht! In een werkstation is er de mogelijkheid om meerdere cores te hebben, een RAID die erg handig is in CAD, een goede grafische kaart en over het algemeen goede componenten... Daarnaast zijn de componenten eenvoudig uitwisselbaar waardoor het heel eenvoudig is om je werkplek later te upgraden.

Om alleen CAD te doen, is de keuze eenvoudig, zelfs als er nog een minimumprijs is op het moment van aankoop.

Fijne dag

2 likes

Om in te haken op wat Matthieu Koch zei: RAID is niet voor CAD-stations, maar voor een server.

RAID is, om het simpel te zeggen, "multi-disk". Gegevens worden gedupliceerd van de ene HDD naar de andere. Als gevolg hiervan, als de ene HDD "breekt", neemt de andere het over en wordt de productie niet stopgezet, beïnvloed door deze hardwarestoring.

Als je wilt, kan ik een artikel schrijven over een ideale machineconfiguratie voor een gemiddeld ontwerpbureau...

1 like

Als ik het zo mag zeggen, Yves Boutherand, je hebt het over RAID 1, maar er zijn verschillende soorten RAID, elk met zijn eigen bijzonderheden.

RAID 1 garandeert namelijk de integriteit van de gegevens door redundantie te garanderen. Er is echter ook RAID 0, Stripping genaamd, waarmee u de prestaties met ongeveer 30% kunt verhogen, afhankelijk van de gebruikte controllerkaart en de gekozen schijven.

Deze configuratie is dus niet onverenigbaar met een werkstation. Zelf gebruik ik een DELL workstation met twee RAID 0 schijven gekoppeld aan 2 quad-core Xeon processors. Als je wilt, kan ik mijn huidige configuratie in detail beschrijven.

Fijne dag.

2 likes

@Matthieu Koch Ha ja, daar, ok... Ik dacht niet dat je het in die zin over de RAID had...

En ja, er zijn inderdaad verschillende niveaus van RAID.

Maar ja, je configuratie is erg gespierd... Het is duidelijk een beest van een racer, het moet pulseren :-)

Ik zie dat deze eenvoudige vraag verschillende onderwerpen behandelt voor RAID-technologie.

Yves heeft gelijk. Deze technologie wordt in 95% van de gevallen gebruikt voor servers.

Er zijn inderdaad verschillende niveaus van RAID : RAID 0, RAID 1, RAID 5... dan blijft de rest van de RAID een samenstelling van deze RAID.

Ter herinnering: de RAID-oplossing wordt om2 redenen op servers gebruikt:

- De eerste reden, en waarschijnlijk de belangrijkste : voor VEILIGHEID, niet te verwarren met back-up.

RAID maakt het mogelijk omde gegevens te beveiligen in het geval van een breuk van een van de schijven.

- De tweede reden, zoals vermeld door Matthieu : RAID maakt in theorie een prestatiewinst mogelijk (30% lijkt me veel).

Het is nu nodig om de behoefte aan de winst te meten in relatie tot de prijs van de oplossing.  

Je hebt minimaal 2 identieke schijven nodig voor RAID 1 en minimaal 3 schijven voor RAID 5 en vooral een ECHTEschijfcontroller, deze is degene die de RAID-configuratie mogelijk maakt.

Uiteindelijk is het voor een werkstation mogelijk om een RAID-niveau te configureren als gegevensbeveiliging gewenst is.

Aan de andere kant is het beter om te investeren in een snelle harde schijf zoals SAS-technologieën met een snelheid van 15.000 rpm in plaats van de snelheid te verlagen en te vertrouwen op de prestatiewinst van RAID-technologie.

Voor alle andere informatie over RAID-technologie weet u waar u terecht kunt.

^^

Mathieu

Nogmaals, het gebruik van Raid op een werkstation lijkt me gek (excuseer de uitdrukking).

De kosten van zo'n station, als de configuratie "schoon" is, dat alle componenten volgen, zijn zo hoog...

Een goede 15.000 RPM SAS HDD heeft naar mijn mening de voorkeur, met een zeer goede grafische kaart.

Als je RAID gaat nemen, kun je het net zo goed op een echte fileserver plannen, en dan is het fantastisch in termen van beveiliging.

In ieder geval is deze discussie erg interessant...

1 like

Om terug te komen op de prestaties en de keuze voor een schijf van 15000 rpm, waarom kiest u dan niet voor een SSD?

Ik ben op zoek naar een nieuwe configuratie en ik denk er serieus over na om over te stappen naar SSD. De toegangstijd wordt aanzienlijk verkort en de lees-/schrijfsnelheden van grote bestanden zijn indrukwekkend.

Op dezelfde manier kunnen we ons voorstellen dat we twee SSD's in RAID zetten! :p

1 like

Matthew

Wat betreft de keuze van de SSD-schijf, deze moet worden meegenomen in de prijs van het station. Het is belangrijk om te weten dat er voor een applicatie als SolidWorks geen verschil is tussen een SSD harde schijf of een 15.000 rpm schijf. De prijs van een SSD is echter nog steeds hoog en de 15k-oplossing is bekend en erkend.

Tegenwoordig kiezen steeds meer mensen voor de SSD, ik zou hem in de eerste plaats aanraden voor een mobiel werkstation omdat ze maximaal 7.200 rpm schijven hebben ontvangen, dus de SSD biedt  een echte prestatiewinst.

Voor de RAID-oplossing vertelt de theorie ons dat deze sneller is (ik denk niet dat de versterking transcendent is), maar een dergelijke oplossing geeft een meerprijs van minstens 500 € (extra schijf + controller).

Mathieu

Een pc wordt gelijkgesteld met kantoorautomatisering (beperkt in processor, grafische kaart en andere componenten en daarom niet erg schaalbaar, vooral niet voor 3D CAD)

Een werkstation is ontworpen voor meer geavanceerd gebruik: ontwerp, afbeeldingen, CAD, video, enz.

Het werkstation is niets meer of minder dan een supercharged pc.

Daarna kunnen we zeer hoge offertes krijgen voor pc's, maar ze zullen niet zijn ontworpen voor CAD.

Hallo

De raid is theoretisch sneller... Maar omdat ik het heb getest, is het in werkelijkheid maar een puinhoop... De echte revolutie zijn krachtige SSD's (wees voorzichtig, er zijn grote verschillen tussen fabrikanten en modellen). Hier kunnen we het hebben over winsten! En wat betreft het in raid zetten, ik zie het nut er niet echt van in, tenzij je enorme en permanente schijftoegangen hebt, wat vrij zeldzaam is.

Persoonlijk blijft de 15.000 rpm een mechanische schijf, die ook kan crashen... Vaak.... En je hebt een CM nodig die de SAS accepteert. Natuurlijk is er tussen een high-end 15.000 rpm en een SSD ook geen kloof, maar de prijs ligt ook heel dichtbij!

Er is een specifieke hardware werkgroep voor CAD waar we al veel zaken hebben uitgewerkt.

In ieder geval is het niet erg handig om alleen naar de schijven te kijken, en bijvoorbeeld met de grafische kaart te prutsen.

En zoals sommigen al hebben gezegd, is een station niets meer of minder dan een supercharged pc... Die je zelf in elkaar kunt zetten, of kunt kopen bij HP of Dell.

Je moet ook evalueren of het meer berekening of simulatie of CAD is... De configuraties zijn verschillend, om nog maar te zwijgen van de eindeloze mogelijkheden van de cloud.

Voor degenen die advies willen, moet u uw verzoek in detail beschrijven: mechanische CAD, oppervlakte, grote montage, berekening, simulaties, enz...

Francois

1 like