Verschil tussen grofmazig en fijnmazig

Hallo, ik zou graag willen weten voor welke onderzoeken een grove maaswijdte wordt gebruikt en voor welke fijnmazigheid.

Met fijnmazigheid duurt de berekening langer en is het nauwkeuriger, toch? Ik probeer dit stuk in elkaar te passen, maar ik weet niet welke ik moet kiezen.

capture.png

Een fijne maas geeft altijd een beter resultaat, maar kost meer rekentijd.

1 like

Wat u kunt doen, is een medium mesh voor de hele studie plaatsen en fijnere "Mesh Control" plaatsen op de gebieden waar u aandacht aan wilt besteden.

3 likes

Het fijne gaas zorgt ervoor dat u een beter overzicht krijgt van de spanningen in de zeer beperkte gebieden (in gevallen waar er geen straal is zoals op de kruising van uw grote cilinder en kleine cilinder (de pinnen in uw geval).

Hoe fijnmaziger het gaas op deze gebieden, hoe betrouwbaarder uw resultaat is. Maar je moet niet kibbelen over pinda's

Over het algemeen is een grove maas voldoende om goede benaderingen te hebben. Ook fijnmazig mazen zijn handig voor complexe verbindingen binnen hetzelfde onderdeel of twee verschillende lichamen.

Ik neem een eenvoudige regel, ik maak een grove maas en als het systeem niet klaagt dat de maas te grof is, laat ik het draaien omdat het sneller gaat omdat het aantal te analyseren knooppunten vrij klein is.

In uw geval zou een maaswijdte van 1/3 van de diameter van uw spindel voldoende moeten zijn.

Ik kijk dan naar de oranje en rode gebieden en ik zet een sonde om de maximale inspanning op de simu te zien. Als het onder de opbrengstgrens blijft met de veiligheidscoëfficiënt, wat prima is, laat ik het daarbij.

Anders, als er een probleem is, kijk ik naar de verbanden tussen de gebieden om te zien of een fijn gaas het resultaat verbetert.

Dat is het belangrijkste, maar het is ingewikkelder om uit te leggen

Vriendelijke groeten

1 like

Je hebt gelijk Aliende voor de verschillende mazen volgens de gebieden, maar als @Snouzy is niet getraind in simu wilde ik hem niet verwarren met de meer geavanceerde functies :-)

2 likes

Bij verschillende mazen verandert de sterkte heel weinig tussen grof en fijn.

De spindel heeft een diameter van 5 mm, dus ik neem 1,6, dus we zitten in een fijne maaswijdte.

Hoe dan ook, er is heel weinig verschil tussen de 2 mazen in mijn geval, dus ik denk dat de 2 geschikt zijn.

capture.png
1 like

Goedenavond Snouzy13

Wees voorzichtig, er is een min en een max zoals je kunt zien in je screenshot.

Je kunt min en max zelfstandig   variëren (proberen)

De fijnere wordt automatisch toegepast waar de software deze nodig heeft voor de berekening

Met de maximale waarde kunt u het aantal te berekenen elementen op gebieden met weinig stress of op grote oppervlakken verminderen.

Ik zie ook dat je "automatische overgang" niet hebt aangevinkt, wat in veel gevallen het resultaat verbetert in gebieden waar de grove mazen de fijne mazen ontmoeten.

Vriendelijke groeten

1 like