SolidWorks Viewer & Edrawings maken het verschil

Hoi allemaal

Weet iemand het verschil tussen SolidWorks Viewer (beschikbaar in de gratis tool die kan worden gedownload na het inloggen op de SolidWorks-website) en Edrawings?

A priori met de 2 kunt u SolidWorks-bestanden openen.

Bedankt.

Hallo

Ja, beide openen SolidWorks-bestanden.

Het voordeel van eDrawings is dat degenen die geen CAD hebben, CAD-bestanden kunnen zien zonder iets te installeren.

Yves

1 like

Moet u in beide gevallen de software (SW Viewer of Edrawings) installeren? Dus waarom "zonder iets te installeren"?

Ah, ik snap het, want het is mogelijk met Edrawings om uitvoerbare bestanden te maken, toch?

Ja dat is er, Html ook.

Ook om te controleren, maar met SW Viewer denk ik niet dat het mogelijk is om te knippen, te meten, annotaties toe te voegen in vergelijking met een edrawings Pro

Mickaël

1 like

Ja, dat is het...

Ik ging snel en ik drukte me slecht uit in mijn eerste bericht.

Het belang van de ene of de andere oplossing hangt af van wie naar de plannen moet kijken.

Een klant? In dit geval doe ik een exe edrawing voor hem, hij hoeft niets te installeren, het is super praktisch en snel.

De voorman? In dit geval installeer ik misschien SolidWorks Viewer op een pc en kan hij de plannen "typen" die hij wil als hij het ooit nodig heeft ...

Het verschil zit niet in de 2 oplossingen zelf, maar eerder in wat het profiel is van de persoon die een CAD-bestand moet zien :-)

Om aan te vullen wat Yves zegt:

Bij DUBUS Group hebben installateurs, inkopers of andere niet-BEM-personen die SolidWorks-tekeningen moeten raadplegen, afgeleid van de BEM, de Edrawing-software (gratis versie) op hun pc om de volgende redenen:

- ze kunnen lezen van native SolidWorks met Edrawings wanneer dat nodig is.

- Ze hebben toegang tot een meetbare Edrawing-database (automatisch geconverteerd van SolidWorks-bestanden via EPDM en vóór EPDM was het met het hulpprogramma BatchConverter): het voordeel van het edrawing-bestand ten opzichte van het "exe" eDrawing-bestand is de grootte van het bestand: zeer licht voor de eerste, Een beetje zwaarder voor de tweede omdat je in het uitvoerbare bestand het +soft-bestand kunt vinden.

- Voor klanten, dienstverleners, onderaannemers bieden wij ofwel:

De "exe" eDrawing

of de Edrawing (uit onze Edrawing database) met een link om de gratis software te downloaden (in het geval dat de bestanden te groot zijn).

We gebruikten de SolidWorks Viewer helemaal niet.

1 like