Hallo
Ik heb een eerste vraag die niemand mij heeft kunnen beantwoorden: wat is het doel van de rekcurve? Hoe moet het worden geïnterpreteerd? (Hoezeer de krommen van spanningen en verplaatsingen ook variëren afhankelijk van de belastingen, de kromming van de vervormingen blijft bijna nul en vergelijkbaar, ongeacht de belasting)
De tweede en belangrijkere kwestie betreft het probleem van het verschil in de resultaten in het bijgevoegde PDF-bestand dat ik niet kan verklaren.
De enige manier om in deze "zeer kleine assemblage van 3 delen" een resultaat te verkrijgen dat dicht bij theorie en praktijk ligt (1,8 mm), is door contacten in "Geen penetratie" te verklaren . Alle resultaten in "Solid" contact geven verplaatsingen van ongeveer 0,45 mm (dit is nog steeds 3 keer minder dan theorie of praktijk..)
Bovendien kunnen we op een grotere assemblage geen "Geen penetratie"-contacten verklaren omdat dit balansdefecten, oplosserdefecten, verplaatsingen van 60 meter veroorzaakt... (Tenzij je overal connectoren plaatst, wat uiteindelijk neerkomt op de optie "Solidair")
Ik heb de simulaties opnieuw gedaan en alleen het profiel met de belasting behouden (om de "problemen" van montage en contact te elimineren) Maar de resultaten zijn hetzelfde (ca. 0,45 mm) in statisch, dynamisch, met vaste bewegingen of in vlakondersteuning.
Ik hoop dat ik ergens een fout heb gemaakt of dat je me kunt helpen. Want als de resultaten 3 keer minder zijn op een eenvoudig profiel, wat zal dan het resultaat zijn en de waarheidsgetrouwheid van de resultaten in een grote assemblage?
Bij voorbaat dank voor uw hulp
simulation_avec_resultats_faux.pdf