Verschillen tussen Pro-Enge en SolidWorks

Hoi allemaal

Ik richt me in het bijzonder tot gebruikers van Pro-Enge en SolidWorks.

Wat zijn voor jou de verschillen tussen deze 2 softwareprogramma's? Welke heeft betere kansen en op welk thema?

Open debat!

Fijne dag en bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Hallo

Tot welk beroep behoor je?

En op welk gebied ga je deze software gebruiken?

3 likes

Er is hier een rode draad http://www.lynkoa.com/questions/choix-de-logiciels-cao-et-plm

3 likes

En wat een debat!

Na de 2 software te hebben gebruikt, merk ik dat het al gemakkelijker is om zelf een oplossing te gebruiken of te vinden met Solidworks.

De 2 softwareprogramma's liggen nog steeds dicht bij elkaar, zoals ik vaak zeg: "Het is hetzelfde maar dan anders!"

Zoals Bart zegt, hangt het ook af van de toepassingen

Namelijk dat Pro-E niet langer Pro-E is maar Creo elementen.

3 likes

Maar hey ik kan het mis hebben, het is alweer 4 jaar geleden dat ik Solidworks heb aangeraakt en destijds zagen ze er hetzelfde uit maar misschien niet meer!

2 likes

Persoonlijk heb ik, sinds ik in de wereld van het werk ben, al met verschillende software te maken gehad.

Sommige zijn volledig achterhaald of helemaal niet praktisch. En anderen niet slecht.

Als mij vandaag zou worden gevraagd om één software te kiezen uit alle gebruikte software, zou ik zonder aarzelen voor Solidworks kiezen!!

Maar het hangt allemaal af van uw toepassingsgebied (B.E, simulatie, klantrendering, productie enz....)

van uw vak (timmerman, meubelmaker, plaatwerker, elektricien, enz.)

En de logica waarin je op dit moment werkt, met welke software.

Moet je oude plannen ombouwen, of wat dan ook?

Ik weet het, ik val in herhaling, maar er gaat niets boven hersenspoeling^^

2 likes

Hallo

Ik gebruik Pro/E sinds 1998.

Ik volgde de verschillende evoluties tot ik recent overstapte naar Creo 3.0.

Ik had in 1998 slechts 15 dagen training en ik kon me zonder problemen aanpassen aan de verschillende nieuwe versies.

Ik heb zelfs 3-4 versies in 1 keer overgeslagen.

Er was nooit verlies van gegevens tussen de verschillende versies.

Ik heb nog macro's van de 1e versies draaien.

Ik ben nog nooit geblokkeerd geweest om een stuk te tekenen en toch werk ik alleen in volume.

Dus natuurlijk zou ik Creo aanraden.

Je kunt kijken naar de vragen op deze site, er zijn er veel minder op Creo of Pro/E dan op Solidworks.

Is Solidworks minder intuïtief of minder betrouwbaar???

S.B

3 likes

Ik hou van het bericht dat je stuurt s.b !

Het is waar dat ik ook zelden heel lang vastzit aan Creo, en heel weinig bugs.

2 likes

Hallo

Ik werk in een mechanisch georiënteerd ontwerpbureau.

Laten we zeggen dat we het debat openen in termen van pure prestaties van de 2 software, of het nu gaat om tekenen, simulatie en waarom niet een klant maken.

Persoonlijk gebruik ik SolidWorks en ik ben er best blij mee, maar er ontbreekt net dat beetje waardoor je de softwarekeuze van vandaag in twijfel trekt.

In ieder geval bedankt voor je antwoorden!

Fijne dag allemaal.