Hallo allemaal,
In assemblages gebruik ik "Component Line Font" om bepaalde componenten van andere te onderscheiden door een kleur.
Mijn vraag is de volgende: Is het mogelijk om een tekst in de nomenclatuur zo te associëren dat elk onderdeel dat in de nomenclatuur een andere kleur heeft, dit kan aangeven?
Bedankt en een fijne dag verder!
1 like
Hallo
Ja, het is mogelijk door het maken van een aangepaste eigenschap "kleur" die u moet invullen en een nomenclatuur maken van de MEP en een kolom toe te voegen door met de muis over de nomenclatuur te gaan, verschijnen de letters van de kolommen en u klikt met de rechtermuisknop op een van de letters en voegt kolom in (rechts of links) en in het 1e vak verlaat u aangepaste eigenschap en in de 2e zoekt u naar de eigenschap "kleur" " En dan moet u niet vergeten de nieuwe nomenclatuur op te slaan door er met de rechtermuisknop op te klikken en vervolgens op te slaan als. Zie PJ
couleur_nomenclature.pdf
1 like
Op mijn manier moet je anticiperen op de kleuren, zodat je de kleurnomenclatuur kunt volgen. De isometrische weergave zal zijn met de kleuren van de onderdelen en de andere weergaven zullen worden gemaakt met de kleuren van "Component Line Font" die overeenkomen met de nomenclatuur die u zult moeten volgen.
couleur_nomenclature.jpg
1 like
Ok bedankt, aan de andere kant is het helemaal niet mogelijk om het automatisch te doen? Dat wil zeggen dat de kleur op het plan direct volgt op de kleur van de aangepaste eigenschap?
Bedankt
Hallo
Voor zover ik weet, is er geen andere manier om de kleur in de nomenclatuur te volgen. Mogelijk kunt u dezelfde laag "Component Line Font" gebruiken met de ballonnen om naar de stuklijst te linken, zie PJ
calque_identique_piece-bulle_.jpg