Verschillende configuraties van hetzelfde submerk in een assemblage

Hallo

In een complexe assemblage voeg ik een deelverzameling (genaamd X) in, bestaande uit drie delen (A, B, C). Elk van hen heeft verschillende configuraties (links en rechts). In de assembly heb ik deze subset meerdere keren, maar sommige voorvallen moeten niet op dezelfde manier worden geconfigureerd: ik zou bijvoorbeeld X (Aleft, Bleft, Cright) & X(Aleft, Bleft, Cleft) moeten hebben. Alleen als ik de configuratie van de subset voor één exemplaar verander, verandert het deze voor alle voorkomens... Ik probeerde "met de rechtermuisknop te klikken" op een exemplaar in de FeatureManager, "Component Property" en selecteer de juiste configuratie, het verandert de configuratie voor alle voorvallen ...

Ik ben al enkele uren op zoek, maar de antwoorden die ik hier en daar heb kunnen vinden, lossen niets op... Heb je een idee? Enig advies?

Bij voorbaat dank.

je moet zoveel conf in X hebben om verschillen te hebben op A, B en C.

bijv. x1 = advertentie + cd + cd

X2 = Ag + Bd + Cd

x3 = Ag + Bg + Cd ....

Succes

En dan kies je in je hoofdassemblage de X-conf die je voor elk wilt. (zelfs tijdens een herhaling van een component kunt u de configuratie van de herhalingen wijzigen)

9 likes

Hallo

Om het met OPIP eens te zijn ; voor elke combinatie van onderdelen heb je een configuratie nodig.

Zoals hij je vertelde, goede courange...   :-)

1 like

Als ik het goed begrijp, moet de assemblage op het laatste niveau evenveel configuraties hebben, maar het is erg omslachtig om te beheren, vooral omdat het voorbeeld dat ik nam simplistisch is...

Dat zijn nogal wat configuraties... Is het niet eenvoudiger omdat het snel onbeheersbaar wordt Nb van configuratie x Nb van component = hoofdpijn!!

Hallo

Het kan interessant zijn om de subassemblage op te splitsen om de onderdelen naar wens te kunnen configureren.

Op de subset: klik met de rechtermuisknop > ontbinden.

Zie hier:

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_Dissolving_a_Sub-assembly.htm

Anders zou het interessant zijn om de X-assemblage te beheren met een familie van onderdelen om het beheer van configuraties te vergemakkelijken.

6 likes

Het is een beetje als de limiet van de configuraties.

Zoals @PL aangeeft, kan het interessant zijn om de niveaus te verhogen. Het zou je minder config maken om te beheren.

U hoeft ook niet voor elk mogelijk geval een configuratie aan te maken. U kunt alleen de configuraties maken die u nodig hebt voor uw ontwerp.

De andere mogelijkheid is om te spelen met de vrijheden van je subassemblages door ze flexibel te maken in de hoofdassemblage (klik met de rechtermuisknop op subset A => eigenschap => flexibel).

Als we bijvoorbeeld een cilinder nemen: je kunt deze alle lengtes van de stanguitlaat geven of flexibel maken. In het eerste geval zal hij degene zijn die de positionering van uw assemblage zal leiden. In het 2e geval volgt het de positionering door zichzelf op de juiste lengte te plaatsen (aan de andere kant moet u eraan denken om de lengtebeperking in de cilindersubassemblage te verwijderen)

2 likes

Goedenavond

Dank u voor al uw opmerkingen, ze zijn allemaal nuttig voor mij. Omdat ik slechts een beperkte kennis van SW heb, is het erg belangrijk voor mij om te begrijpen wat mogelijk is en wat niet mogelijk is, en bovenal moet ik oefenen om te bepalen wat de meest praktische methode van handelen zal zijn. Maar het is niet gemakkelijk. Eerlijk gezegd is het jammer dat we de configuratie van de subsets niet onafhankelijk van de andere gebeurtenissen kunnen "manipuleren"!!

Dat gezegd hebbende, ik gebruik al de flexibiliteitsfunctie van een assemblage en het is niet de juiste methode voor mijn doel.

Het onderdeel breken is relatief moeilijk, positionering is soms lastig en ik wil het elke keer zoveel mogelijk vermijden.

Aan de andere kant ga ik me verdiepen in dit familieverhaal, want als ik complexe subassemblages in assemblages wil kunnen wijzigen, kan dit een goede manier zijn om te voorkomen dat ik een litanie van configuraties met de hand moet beheren...

Nogmaals bedankt aan iedereen!