Verschillende Outlook-modi in CATIA

Hallo

Ik heb gehoord (er is mij over verteld, maar de persoon herinnert zich niet waar het is opgelost) dat er verschillende perspectieven zijn die in CATIA kunnen worden geselecteerd.

Met andere woorden, de Outlook-weergave kan in CATIA worden aangepast.

Heeft u feedback over dit beheer van perspectieven in CATIA?

Bij voorbaat dank voor uw ideeën.

Hallo

Als je het niet hebt over parallelle / perperctieve weergavestijl die in weergave / weergavestijl / ....  

Voor zover ik weet, kun je de schaal van het perspectief alleen wijzigen in de module "Sketch Tracer". In de werkbalk "Weergave beheer" klik je op de knop "Weergave bewerken" of "F2".

Er verschijnt een groene cirkel met een pijl, je verplaatst de pijl om het perspectief te veranderen.

Fijne dag

Hallo.

In 3D kun je een perspectiefcamerabeeld maken, in deze eigenschappen kun je de hoek van het beeld wijzigen.

Met de modules die ik heb, kan ik deze perspectiefweergave niet plannen.

Edit: screenshot toegevoegd

Anders, zoals vermeld door @gbadia, kunt u het type parallelle en perspectivische weergave kiezen.

In de parallelle modus zijn alle slagen in dezelfde richting ... Evenwijdig. Dit is bijvoorbeeld de klassieke weergave van een kubus.

De perspectiefmodus maakt gebruik van projecties die een verdwijnpunt gebruiken. De visualisatie lijkt daardoor meer uitgerekt. In tegenstelling tot de parallelle modus, kunt u met de perspectiefmodus ook het interieur van objecten betreden.

U kunt op elk moment schakelen tussen weergavemodi. Persoonlijk werk ik voornamelijk in parallelle modus, maar de perspectiefoptie kan bijvoorbeeld interessant zijn voor sommige presentaties.

Wees ook voorzichtig, want in de perspectiefmodus heeft de zoom de neiging om erg snel te gaan als je dicht bij objecten bent. 

1 like