Hello@tous
Ik heb te maken met een dimensieprobleem in relatieve aanzichten, na het wijzigen van de modelafmetingen (lengte bijvoorbeeld) verdwijnen alle afmetingen van het relatieve aanzicht in het plan,
Heb je een idee om dit te verhelpen?
Bij voorbaat dank
Zou een screenshot mogelijk zijn om het probleem te begrijpen?
En ook SW en SP versies.
2 likes
Hallo sbadenis, en bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te antwoorden:)
Bijgevoegd is een screenshot.
De uitvoering is 18sp1
Geprobeerd op een andere sessie, een andere onafhankelijke werkplek 18 en een 16 maar zonder succes,
(Ik geef aan dat het alleen voor kamers met elke oriëntatie is, de afmetingen van de relatieve weergaven die de standaardprojecties simuleren verschijnen altijd)!
vue_relative.png
Hallo
Is er een verband (dezelfde kansen per vergelijking, gelijke lijn etc...) tussen de linker- en rechterkant?
EDIT: kunt u het bestand met ons delen om te testen om u beter te helpen
1 like
Hallo Nicolas
Bijgevoegd is het deel in kwestie sw18, als je kunt testen zou het aardig van je zijn 
Pièce1-1.zip (138.7 KB)
Hallo
Dus ik heb een beetje gekeken en het kan van verschillende dingen komen. Ik heb een paar vragen:
- Op je 2 weergaven (links en rechts) hoe heb je je kansen gemaakt? Heb je ze met slimme maatvoering in de tekening toegevoegd? Of heb je ze toegevoegd met de functie "sjabloonobjecten"? (u kunt testen met het object van het model, het herstelt de afmeting van uw 3D-schets, dus geen risico meer dat de afmeting verdwijnt)
- Ik merkte dat je vierkant niet evenwijdig was aan het voorste vlak, dus ik zou graag willen weten hoe je de weergave hebt gemaakt die zich rechts van je tekening bevindt, omdat het daaruit kan komen als je de weergave draait. Wanneer u uw vierkant opnieuw verlengt, kan de weergaverotatiefunctie ervoor zorgen dat u de punten verliest die u voor de dimensie hebt geselecteerd, en dus als het de punten verliest, verliest het uw dimensie en verdwijnt het.
Ik ben vervelend
, maar je kunt ons jouw formaat laten volgen. SLDDRW om te testen
++
1 like
Ik heb zojuist het plan bijgevoegd (vorige msg)
De afmetingen zijn gewoon, niet geïmporteerd.
Voor de weergave is het invoegen >mep view> ten opzichte van het model.
Hoe ziet het eruit als je een modelkust aanpast?
Ik heb hetzelfde probleem, de beoordeling verdwijnt... het lijkt niet uit de versie te komen, want ik ben met SW2019.
Ik heb het gevoel dat het voortkomt uit de creatie van het uitzicht. In feite, aangezien uw weergave relatief is ten opzichte van de kamer, verandert elke keer dat u een waarde bijwerkt, de hoek van uw kamer in de ruimte, zodat het uitzicht " regenereert ", ik weet niet of het duidelijk is... 
Ik zie niet in hoe ik het moet doen zonder het relatieve uitzicht ... 
Maar ik heb een truc gevonden: in de tekening zet je de 2 uiterste randen om in een schets, en voeg je jouw dimensie toe aan de lijnen van de schets. Het enige nadeel (dat ik niet heb kunnen oplossen) is het uitzicht dat in de tekening verschuift als je de lengte verandert...
Anders heb je de mogelijkheid om een tabel toe te voegen die je de lengte van je vierkant geeft:
Invoegen / Tabellen / Lijst met gelaste onderdelen
1 like
Ja, ik merkte het voor de schetsen, maar ik waardeer de conversie van entiteiten niet echt, ik vind dat het een dubbele baan is (beperkingsbeheer, lagen enz ...) ,
Het schilderij past niet bij mij, het is een definitietekening,
Jammer dat het zo beperkt is 
Dank je wel Nicolas
Sorry dat ik je niet meer heb geholpen dan dat... de anderen zullen andere oplossingen hebben 
Daarna, misschien als je je schets herwerkt om ervoor te zorgen dat de oriëntatie van het gezicht dat je meet altijd op het gezichtsvlak is, zal je probleem naar mijn mening zijn opgelost 
Hallo
Ik geef de voorkeur aan het idee van @Nicolas74 : je moet ervoor zorgen dat het voorpaneel evenwijdig blijft aan een van de basisvlakken. Om dit te doen, moet u uw 3D-schets zo wijzigen dat de hypotenusa van de driehoek 700x700 altijd langs de X-as ligt, u moet de beperkingen die volgen op X en volgen op Y die moeten bestaan, vervangen door een loodrechtheidsbeperking tussen de 2 zijden van de driehoek.
Hallo stefbeno
Het voorstel past niet bij mij, de onderdelen (lichaam) komen uit een gelaste structuur waarbij de elementen willekeurig (en georiënteerd) in de ruimte zijn geplaatst, in ieder geval bedankt