De grootte van een portaalkruisje bepalen

Hallo

Ik ben op zoek naar een kruisje op maat voor een hefportaal

Hier is bijgevoegd de informatie die ik heb berekend

gousset.png
1 like

Hallo

Is de lading van 10.670 N er precies?

Hallo

de portaalkraan  is uitgerust met een verrijdbare pallan die de last van 1000Kg  draagt, zodat de lading op de extrimity kan worden gelokaliseerd.

En wat is de afstand tot het einde? Deze gegevens maken het mogelijk om de maximale stress te kennen.

1 like

Wordt de verbinding tussen de IPE en de pool als cruciaal beschouwd? (dit blijft natuurlijk een hypothese)

Hallo

Mijn eerste vraag is; Weet je zeker dat de kracht op dit punt van toepassing is of is het een kracht die op de straal wordt verdeeld?

Als het een brugbelasting is, zou ik persoonlijk (ik heb het waarschijnlijk mis) kijken naar de intensiteit van de kracht aan het einde van het kruisje. Om dit te doen, zou ik een beoordeling maken van de acties en ik alles terugbrengen tot hetzelfde punt. Daarna heb je de lengte niet meer, maar dat maakt niet uit, laat het onbekende aan jou over. 

Normaal gesproken zou je flex moeten hebben.

Je kunt dan de volgende formule gebruiken\sigma_{xx} = -\frac{\mathrm{M}_{\mathrm{f}z}}{\mathrm{I}_{\mathrm{G}z}} \cdot y

Voor het traagheidsmoment kun je deze formule gebruiken: (b × h^3)/36

(Zorg ervoor dat u de basis en de hoogte definieert, wat en wat.) ( van de volgende site : http://liengeniecivil.wifeo.com/documents/Chap-8-Caractrisques-gomtriques-des-sections-V2001.pdf )

Dankzij het traagheidsmoment kunt u alle informatie over uw driehoek tekenen en kunt u deze op maat maken om de stress te weerstaan.

Het is duidelijk dat u uw sigma-beperking niet kent. Om dit probleem op te lossen, moet u het Von Mises-weerstandscriterium toepassen.

Je krijgt dus de volgende  ongelijkheid: 

\sigma_{xx} \le \frac{\mathrm{R_e}}{s}

Met Sigma xx = \sigma_{xx} = -\frac{\mathrm{M}_{\mathrm{f}z}}{\mathrm{I}_{\mathrm{G}z}} \cdot y

Afkomstig van het materiaal en s veiligheidscoef. We kunnen alles aan één kant leggen en hebben de afmetingen van de driehoeken.

Nou, dat is wat ik zou doen, maar ik speel een beetje vals omdat ik een formule voor een balk neem. 

Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen.

Vriendelijke groeten

Ju"

2 likes

Hallo

Belangrijk om te weten is dat alle hijselementen in een bedrijf regelmatig getest en gecontroleerd moeten worden.

De testbelasting is 1,25 x de aangegeven belasting voor vaste takels en 1,5 voor bewegende takels.

Dus een bewegende takel van 1 ton wordt getest op 1,5 ton.

S.B

Re

De lengte van de balk is 3m, de afstand van de extrimity is afhankelijk van de lengte van de gusser +10cm van de gusset

Wat de kracht betreft, het is een mobiele pallan die de last van 1000 kg draagt, zodat deze tot het uiterste kan worden toegepast , misschien kunnen we het als punctueel beschouwen, maar ik weet het niet?

Re

De lengte van de balk is 3m, de afstand van de extrimity is afhankelijk van de lengte van de gusser +10cm van de gusset

Wat de kracht betreft, het is een mobiele pallan die de last van 1000 kg draagt, zodat deze tot het uiterste kan worden toegepast , misschien kunnen we het als punctueel beschouwen, maar ik weet het niet?

re

julien_2

hoe bereken je Mfz voor de kruisje?

Hallo weer,

In het geval van een pallan, ja, we kunnen zeggen dat het een puntbelasting is.

Wanneer je je torsor van mechanische acties doet, wanneer je de puntbelasting op je punt vermindert, heb je een moment dat zal verschijnen (Kracht * lengte), het volgen van een as het hangt allemaal af van hoe je referentiepunt is georiënteerd. (Bijvoorbeeld, jij met een kracht in y, en een lengte in x, krijg je een moment in z).

Deze methode neemt je mee door het fundamentele principe van statica.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Torseur

Deze link kan u helpen, kijken naar de resulterende paragraaf en vermindering.

Dus in je Mfz torsor, zal het moment volgen op de z-as.

2 likes

Re

Julien: Ik volg je pad om het kruisje te verkleinen

Ik heb dit gedaan (bijlage)

Ten opzichte van welke as kies ik mijn dinertiemoment?

Nadat ik lengtes zou geven, allemaal volgens B of D en ik zal mijn kruisje op maat hebben gemaakt

Bedankt

axe.png

Goedenavond

Sorry voor de vertraging.

Ik realiseerde me net wat een grote fout ik zei. Ik schaam me. 

IGz is niet het traagheidsmoment maar het kwadratische moment, het wordt berekend op basis van de vorm van het rechte gedeelte. 

Dit betekent dat:

\mathrm{I}_{\mathrm{G}z} = \int_{\mathrm{S}} y^2 \cdot \mathrm{dS}

(Een goede link met uitleg over http://www.geniecvl.com/rdm-la-flexion-composee/

http://fr.wikipedia.org/wiki/Flexion_(mat%C3%A9riau)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Moment_quadratique )

Hallo

Voor deze berekening denk ik dat we rekening moeten houden met de belasting in het midden van de balk. Dit geeft ook het maximale koppel aan elk uiteinde.

Vervolgens moet u uw kruisje zo dimensioneren dat de buis + hoekplaat in de ene richting en IPE + hoekje in de andere richting voldoende intertie heeft, zodat de spanning in de verbinding minder is dan toegestaan.

Het bepalen van de benodigde onderlinge samenhang is eenvoudig analytisch te doen. Om te zien waar dit fysiek mee overeenkomt, teken je het op CAD-software en meet je, of je kunt de stelling van Huygens gebruiken om de berekening op te splitsen.

Een klein advies, bij IPE's plaatsen we meestal een versteviger tussen de 2 vleugels rechts van het kruisje.

@julien_2 wordt de traagheid normaal gesproken berekend door b*h^3/12 te maken. Waarom /36?

1 like

aan Chamade: Omdat het de formule is voor een driehoek.

http://ecoconstruction.rpn.univ-lorraine.fr/co/Module_UVEDTEST_167.html

Maar ik weet dat er ook een verschil is tussen het kwadratische moment en het traagheidsmoment. (Ik moet er weer een beetje in duiken)

OK. Behalve dat in dit geval de driehoek in profiel wordt gezien. Om de traagheid te berekenen, is de doorsnede niet driehoekig.

2 likes

Ja chamade, ik gaf me later over.

Daarnaast zeg ik in mijn berichten dat we rekening moeten houden met "de vorm van het juiste gedeelte".

En als we het kruisje knippen, krijgen we een rechthoek als doorsnede. 

Sorry voor de fout in ieder geval. (Ik ga verteld worden over mijn jeugd haha)