Ontwrichting van de spanningen van een onderdeel dat in een SLDPRT is ingevoegd

Hallo

Ik werk aan onderdelen in SolidWorks 2013 en ik heb een klein probleem.

Ik steek meestal onderdelen in een basisonderdeel.

In de rest van mijn ontwerp houdt SolidWorks echter geen rekening meer met de beperkingen. Het verbreekt daarom al mijn stroomafwaartse functies omdat het onderdeel zich niet meer in zijn oorspronkelijke staat bevindt. En zelfs als ik de beperkingen opnieuw definieer, is het voor mij onmogelijk om het element correct te vervangen...

Dus ik moest het onderdeel opnieuw plaatsen en elke functie opnieuw uitvoeren. Heb je dit probleem ooit gehad? Hoe kan dit worden verholpen zonder al het werk te herhalen?

Bedankt

3 likes

Hallo

Ik geef toe dat ik het moeilijk vind om het te begrijpen.

Je steekt het ene stuk in het andere en ???

Ik begrijp niet wat je doet met dit stuk dat daarna is ingevoegd.

Kunt u dit alstublieft verduidelijken.

Andere vragen (waarschijnlijk stom om niet te weten wat je wilt ontwerpen), waarom deze methode in plaats van een assemblage?

@+

Ik zie het nut in van het invoegen van het ene onderdeel in het andere (moer gelast op een onderdeel bijvoorbeeld), maar ik zie niet wanneer het probleem zich voordoet!

Is het te wijten aan het laden van een bestand uit een oudere versie (2012 of >)?

Het is waar dat ik niet erg duidelijk was.

Ik gebruik deze functie omdat ik in CAD een USB-stick heb gekregen met een frame en een dop (dus twee delen). Behalve dat ik het in hoogte dikker moet maken en de scheidingslijn moet verplaatsen (dus het frame verlengen en de dop verkleinen) zonder al het ontwerp te verliezen. Om dit te doen, heb ik een stuk gevormd met de andere twee en het vervolgens aangepast en opnieuw gesneden zoals ik wilde (ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben ^^ ).

Dus ik plaats het onderdeel in de andere kamer met beperkingen. Dan begin ik het te bewerken. En op een gegeven moment verliest SolidWorks de beperkingen en breekt het de hele creatieboom omdat het ingevoegde en normaal gesproken beperkte deel ergens anders terechtkomt. Het was onmogelijk om het stuk terug te plaatsen waar het was. De enige manier die ik heb gevonden is om helemaal opnieuw te beginnen :-( Dit komt niet terug, want door precies dezelfde functies opnieuw uit te voeren, heb ik dit probleem niet meer gezien.

Dus ik wilde weten of het een bug was en of iemand erin geslaagd was om het tegen te gaan, want dit is minstens de derde keer dat ik dit probleem heb.

2 likes
Ik denk dat het een bug is, maar ik ben er nog nooit mee geconfronteerd. Als u een bestand dat problemen veroorzaakt, hier voor ons kunt plaatsen om naar te kijken.
1 like

Helaas kan ik geen afbeelding op dit project plaatsen vanwege de vertrouwelijkheid ervan. Maar als ik weer met dit beestje geconfronteerd word, probeer ik printfoto's te maken.

In ieder geval bedankt!

2 likes

Hallo

Zijn de twee teruggevonden onderdelen gemaakt met SolidWorks of zijn het afgebeten lichamen?

Als dit gebeten lichamen zijn, is het beter om het hele ding als een stuk op te slaan in plaats van te "spelen" met de invoegmodus.

Wat weerhoudt u er anders van om rechtstreeks met de twee onderdelen in de assemblage te werken, zelfs als er externe referenties worden gemaakt?

@+

Ik gebruik deze functie omdat ik denk dat het directer en sneller is. Na het invoegen en combineren vormen de stukken één blok waar ik makkelijk mee om kan gaan. (Nou ja, normaal).

Dit zijn onderdelen die zijn gemaakt met dezelfde versie van SolidWorks. Ik denk dat mijn machine soms bugs moet hebben...

2 likes

Hallo

Als je configuraties hebt , vergeet dan niet om ook naar de configuratie van de beperkingen te kijken, of ze allemaal zijn  geactiveerd in je configuraties, of dat, afhankelijk van de configuraties, er geen zijn die "verwijderd" zijn...

@ meer.

Ik had de configuraties voor deze onderdelen niet gebruikt, dus het probleem komt daar ook niet vandaan ... :-(

Dus ik heb mijn onderdeelmontage vanaf het begin opnieuw gedaan en het probleem verscheen niet meer. Ik concludeer dan dat ik een bug moet hebben gehad, ook al weet ik niet waarom het is opgetreden.

1 like