Verdwijning van Photoview

Hallo lieve forum!
Eén vraag zit me dwars, na de presentatie van SolidWorks 2024 in Lille vorige week, hoorde ik van het verdwijnen van Photoview ten gunste van Visualize. Ik hou echt van Visualize, maar omdat ik de PRO-versie niet had, bleef ik mijn videoweergaven maken via Photoview. Maar met de ondergang van de laatste zullen de SolidWorks Pro-versies worden geüpgraded met toegang tot Visualize PRO? Of ben je klaar met mooie 3D-video's? Of we gaan staken...

2 likes

Naar mijn mening is het klaar, net als de gratis Drafsight-licentie, op een dag in de toekomst zijn de vaste licenties ook ten gunste van de 3Dexperience en wordt of wordt vaseline niet eens aangeboden!
Met Dassault heb ik nog nooit een cadeau gezien... :cold_face:

2 likes

In de tijd dat Photoview uit elkaar was met Photoworks geïntegreerd, misschien zullen we getuige zijn van hetzelfde fenomeen ...

1 like

In dit geval zou Visualize al zijn geïntegreerd met de pro-licentie.
Voor mij is het antwoord helaas een uitgemaakte zaak, je zult het chequeboek moeten pakken, of het zonder deze functie moeten doen...

Als het animatiegedeelte belangrijk voor je is, moet je naast de 2024-versie ook een versie uit 2023 houden...
Wetende dat je nu kunt opnemen onder een N-2 versie :wink:
Ik zie op dit moment geen andere gratis oplossingen...

3 likes

Hallo;

Ik kwam deze link tegen op 3Dswsym... (het Solidworks forum...):
https://r1132100503382-eu1-3dswym.3dexperience.3ds.com/#community:yUw32GbYTEqKdgY7-jbZPg/iquestion:7Beof9BjQKSgVzFI2NK91Q

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken... het lijkt erop dat er een plug-in is met de naam STAGE (gebaseerd op de Unreal Engine 5) om te renderen van toekomstige versies van Solidworks (2024 en +)...

De Solidworks 2024 Help bevat nog steeds een hoofdstuk gewijd aan Visualize...
https://help.solidworks.com/2024/French/SolidWorks/install_guide/c_visualize_install.htm
Het is mogelijk om te hopen dat het nog niet verdwijnt...

Vriendelijke groeten.

2 likes