Mijn collega heeft een probleem als hij een Pack and Go wil doen.
We zitten allebei op Windows 10, als ik met de rechtermuisknop op een onderdeel of een plan klik, heb ik de Solidworks -> Pack and Go-functie (zie bijgevoegde afbeelding), maar mijn collega heeft deze optie niet.
Zijn de Solidworks-installaties op dezelfde manier uitgevoerd op de 2 pc's, dan lijkt het mij dat toegang tot het Solidworks-menu via het contextmenu mogelijk is na het installeren van "Solidworks explorer", dit moet worden gecontroleerd op het moment van installatie.
Als je zegt dat de bestanden inderdaad geassocieerd zijn met Solidworks in de eigenschappen, is het dan echt Solidworks Launcher ?
Probeer eens een reparatie van Solidworks (maar kijk hier, blijkbaar was het op een gegeven moment niet nodig om 2 versies van Solidworks naast elkaar te installeren, ik weet niet of dit bij je collega het geval is).
Inderdaad, ik had niet gemerkt dat de bestanden niet werden herkend door de Solidworks Launcher-applicatie, na herinstallatie kon ik dit wijzigen en alles werkt weer correct:)