Degroepeer hetzelfde onderdeel in tweeën in een assembly (SolidWorks, Keyshot)

Hallo, ik ben hier om je een vraag te stellen omdat ik vastzit.

laat me je de situatie uitleggen, Simpel gezegd: ik wil 20 vierkanten van verschillende kleuren hebben zodra ze zijn geïmporteerd in KeyShot (renderingsoftware).

Dus heb ik een enkel vierkant gemaakt, 20 keer geassembleerd in SolidWorks. Eenmaal op KeyShot verspreidt dezelfde kleur zich echter over ALLE 20 vierkanten omdat ze uit dezelfde kamer komen. 

Mijn vraag is: is het mogelijk om van hetzelfde vierkant de 20 vierkanten die eenmaal zijn samengevoegd te scheiden om voor elk vierkant een andere kleur te verkrijgen?

Hartelijk dank voor uw hulp, Met vriendelijke groet

Hallo

Ja, het is mogelijk, je moet een kleur associëren op elk vierkant in je assembly, in Solidworks.
Je moet het uiterlijk van je vierkant niet veranderen op het niveau van je stuk, maar op het niveau van je assemblage.

Cdt

Joss

6 likes
Hallo, we moeten dit inderdaad op assemblageniveau beheren:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/t_Appearance_in_Assemblies.htm

2 likes

Dank u voor uw antwoorden. Ik heb geprobeerd een verandering van uiterlijk in Solidworks, zelfs een andere kleur die op verschillende vierkanten is aangebracht, is niet genoeg om ze te dissociëren wanneer ik mijn rendering in KeyShot doe. Ik maakte een assemblage van 4 vierkanten van dezelfde grootte maar verschillende kleuren en in dezelfde assemblage voegde ik slechts één vierkant van verschillende grootte toe. Onder Keyshot kan ik alleen de kleur van dezelfde 4 vierkanten wijzigen (maar niet onafhankelijk) en het laatste vierkant totaal anders... Misschien heb ik je hulp verkeerd begrepen? Vriendelijke groeten

1 like

Probeer een afschuining te maken rond je moedervierkant

en dupliceert het

Je hebt X vierkanten met een snede in je oppervlakken

En u kunt op elk oppervlak de gewenste kleur aanbrengen

@+ ;-))

2 likes

Bedankt voor je antwoord gt22, maar in werkelijkheid heeft mijn vierkant al een afschuining. Ik link je naar het betreffende vierkant

2013_calibre.sldprt
1 like

zo zijn je oppervlakken goed gedissocieerd en kun je de oppervlakken niet alleen op KeyShop kleuren

@+ ;-))

1 like

Als het de hele massa is waarvan je het uiterlijk wilt veranderen, maak dan een assemblage van x-vierkanten 

KeySOHP moet elk stuk onafhankelijk van elkaar herkennen

En dan heb je genoeg om de massa van de stukken en dus de vlakken van de vierkanten te veranderen

@+ ;-))

1 like

Ik ben geen Keyshot expert, de software gebruikt niet de kleuren van Solidworks?

Omdat Keyshot a priori kleuren beheert door identieke elementen, zoals je zegt, als je de kleur van een van je vierkanten verandert, veranderen ze allemaal van kleur omdat ze allemaal uit dezelfde kamer komen.

Als het wijzigen van de kleuren in de assemblage in solidworks niets verandert in Keyshot, dan kunt u ook de kleur in uw onderdeel wijzigen en elke keer dat u de kleuren wijzigt een "Opslaan als" uitvoeren. Aan de andere kant heb je 20 verschillende bestanden die je één voor één in je assemblage moet invoegen... Niet praktisch...

4 likes

Zie deze link

https://www.keyshot.com/forum/index.php?topic=5305.0

wiens antwoord van Speedster

@+ ;-))

2 likes

Hallo

Je zou je vierkanten één voor één virtueel kunnen maken.

Klik in uw assemblage op een van de vierkanten, klik met de rechtermuisknop/Virtueel maken. Als gevolg hiervan is dit vierkant nu onafhankelijk van uw originele vierkant en alleen opgeslagen in uw assemblage (geen extern sldprt-bestand).

Doe hetzelfde met de andere 18 vierkanten en probeer het opnieuw op Keyshot.

3 likes

Dank u voor uw antwoorden! De techniek van het aanpassen van elk stuk is inderdaad niet praktisch, maar wat zeker is, is dat het zal werken. Ik ging naar de gt22-link, het legt inderdaad uit hoe Keyshot de verschillende materialen van SolidWorks herkent, alleen werkte het niet in mijn geval, ik ben zelfs opnieuw begonnen om zeker te zijn, maar het is niet mijn geval. Vreemd... Ik heb de techniek van Benoit LF overgenomen, efficiënt en vrij snel! Bedankt voor je hulp en onderzoek!

4 likes