Constante gegevens in het deelvenster Aangepaste eigenschappen

Hoi allemaal

Ik heb een bewerkbaar onderdeel gemaakt via het deelvenster met aangepaste eigenschappen, hiervoor heb ik de formuliereditor voor eigenschappen gebruikt (we hebben niet allemaal mycad).

Mijn vraag is de volgende: in mijn voorbeeld zou ik graag de waarde van een dimensie willen kunnen weergeven, zonder dat deze kan worden gewijzigd.

Voor alle duidelijkheid: ik wil dat de waarde 30 wordt weergegeven, maar ik wou dat we deze niet konden vervangen. Hoewel deze wijziging niets verandert aan de geometrie van het onderdeel.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten.

donnees_fixe.jpg

Heb je geprobeerd om met de rechtermuisknop op de kust te klikken en deze alleen-lezen te maken,

Hallo

Je hoeft alleen maar de rib in de kamer te maken.  Je verwijdert de omwenteling en laat de schets verschijnen die je dimensie heeft, maar zonder de schets te bewerken en de afmeting volgt in alle configuraties. Zie PJ

donnee_constante_dans_volet_des_proprietees_personalisees.pdf

Hallo

Ik denk niet dat dit vanzelfsprekend mogelijk is in solidworks, maar zeker met MyCADtools.

Ik wist dat het ingewikkeld zou zijn om uit te leggen?

Dus ik heb een eigenschap gemaakt die is gekoppeld aan een dimensie, de waarde van de eigenschap evolueert volgens die van de dimensie erop, geen zorgen die ik beheer.

Ik weet hoe ik deze waarde kan laten verschijnen in het vastgoedgedeelte, geen zorgen.

Maar omdat het in een tekstvak staat, kan iemand die tekst vervangen door een andere waarde en dat is wat ik niet wil.

Het is echt informatie die ik wil, helemaal niet van de wijziging, het wijzigingsgedeelte staat bovenaan.

En het instellen van de beoordeling op alleen-lezen verandert niets anything@sbadenis dank je wel.

Ik denk dat het niet mogelijk is, maar je weet maar nooit.

ZATERDAG

Ik begrijp het niet echt, je zou graag de afmeting van 30 in de kamer willen weergeven zonder deze te kunnen wijzigen...

De afmeting die ik op de schets in het onderdeel heb gemaakt, kan niet worden bewerkt, het is een dimensie die wordt aangedreven door de schets, dus niet kan worden gewijzigd, behalve door configuratie...

Ja, ik wil alleen informatie ophalen, zoals het ophalen van een volume of een gebied.

In feite is het probleem dat deze waarde niet opnieuw wordt berekend .

Deze waarde komt bijvoorbeeld overeen met het volume van een onderdeel, wanneer ik het genoemde onderdeel open, krijg ik 10L, ik wijzig de geometriewaarde en ik bouw mijn volume opnieuw op tot 5L.

Aan de andere kant, als een hoofd in de lucht schrijft in deze doos volume 2L, zou ik de geometrische waarden kunnen wijzigen die ik altijd 2L zou weergeven, zelfs als ik in werkelijkheid als ik evalueer 30L heb en zelfs als ik dat doe ctrl+Q.

Dit is mogelijk en deze waarde kan niet handmatig worden gewijzigd, maar volgens de gebruikte configuratie. het is een dimensie of een annotatie GEDREVEN door de configuratie...

Voor mij was de eerste vraag:

Mijn vraag is de volgende: in mijn voorbeeld zou ik graag de waarde van een dimensie willen kunnen weergeven, zonder dat deze kan worden gewijzigd.

Voor alle duidelijkheid: ik wil dat de waarde 30 wordt weergegeven, maar ik wou dat we deze niet konden vervangen. Hoewel deze wijziging niets verandert aan de geometrie van het onderdeel.

Ik denk dat ik het briljant heb beantwoord ...  

1 like

Wat als deze tekstvakcel slechts een berekeningsvakcel was?

daarom niet aanpasbaar

met uitzondering van de waarden die betrekking hebben op deze genoemde berekening

De X-vakken die in aanmerking worden genomen voor deze berekening

@+ ;-)

Hoi allemaal

Allereerst dank ik u voor uw antwoord.

@ ac cobra 427 Ik twijfel er niet aan dat je briljant hebt geantwoord, maar over welk antwoord heb je het dan.

@ gt22 Ik begrijp je antwoord niet, want ik zie alleen tekstvakken in de formuliereditor.

In het voorbeeld in het samengevoegde deel is er een eigenschap die de plankstraal wordt genoemd en die verwijst naar een dimensie van schets 1.

De andere data zorgt voor afmetingen waarmee het model kan worden aangepast aan de gewenste wensen.

Als u de afmeting van de plankingstraal wijzigt in 20, gebeurt er niets in het model, maar blijft deze waarde op 20; zelfs als u de andere waarden wijzigt en het model opnieuw opbouwt.

Met vriendelijke groet, en heb een goede week voor iedereen.

ZATERDAG

sam__cone_parametre_1400_6000.sldprt

Ik zal je ook het bestand met aangepaste eigenschappen doorgeven.

sam_cone_parametre_1400_6000.prtprp

In mijn 1e antwoord laat ik je zien hoe je de beoordeling van 30 kunt weergeven zoals gesteld in de vraag en het is niet bewerkbaar. Het verandert volgens de configuratie die wordt gebruikt zoals gevraagd in de vraag.

@ ac cobra 427 mee eens, maar het komt niet overeen met wat ik wil doen, als je de tijd hebt om mijn stuk opnieuw te beheren, begrijp je het misschien beter.

Bedankt

Goede tanpi's,

Bedankt dat je me probeert te helpen.

Fijne dag.

ZATERDAG