Geef een naam aan een gelast constructieprofiel en laat het verschijnen

Hallo

Nadat ik eindelijk mijn probleem had opgelost met de nomenclatuur van de lijsten met gelaste onderdelen die niet meer werden bijgewerkt (kleine bug),

Ik kom bij een andere vraag over de namen van gelaste constructieprofielen.

Om eigenschappen te geven aan wat ik meestal op SW maak, gebruik ik het pictogram in de bovenste balk "documenteigenschappen".

Maar van de gelaste constructieprofielen die ik maak, kan ik hun namen niet laten verschijnen.
Ik voeg echter handmatig een "Beschrijving" veld toe (dat ik moet schrijven omdat ik geen vooraf gedefinieerde lijst voor dit doel kan vinden)

Het werkt duidelijk niet. Is er een betere methode om het misschien helemaal anders te doen?

PS: tot nu toe heb ik de tool "custom property" die beschikbaar is in de rechterkolom op het scherm, met de "formulieren", niet ingesteld.

Vriendelijke groeten

Hallo, het lijkt mij dat deze eigenschap moet worden ingevuld in het bibliotheekbestand van het profiel.

3 likes

Hallo

Je moet naar "lijst met gelaste onderdelen" gaan en deze ontwikkelen. Klik vervolgens met de rechtermuisknop op "onderdelenlijst artikel", eigendom. 

En daar kun je invullen zoals bij traditionele stukken

Het belang is dat je per type profiel een andere omschrijving kunt maken

liste_de_pieces_soudees.png
3 likes

Bedankt Coin37 munt,

Het werkt inderdaad, en ik kan mijn kleine probleem corrigeren.

MAAR, het dwingt me om het elke keer opnieuw te doen, en voor elke groep gelaste onderdelen.

maar mijn voorganger was erin geslaagd een veld "Beschrijving" in te vullen dat daarom systematisch verscheen in de groepen die hetzelfde profiel gebruikten. (Ik kon het zien door een van de SLDLFP te openen en met de rechtermuisknop op het eigendom van het document op de schets te klikken)

Nu kan ik inderdaad zelf "troubleshoot", maar is het mogelijk om het automatisch te doen? omdat ik een gelaste mechanische groep nooit anders zou hernoemen als deze hetzelfde profiel gebruikt.

Bedankt

Ho, ik begreep het niet.

Frédéric had gelijk. U moet het originele SLDLFP (-bestand openen > -> openen in de bibliotheekmap. Als je op de schets in het onderdeelbestand klikt, weet ik niet zeker of dit de volgende beïnvloedt)

En daar past u uw eigenschappen aan zoals gewoonlijk. Wees echter voorzichtig, als het wordt beheerd door configuratie, moet u de configuratie-eigenschappen uitvoeren (het 3e tabblad van de eigenschappen). Als dit niet het geval is, controleer dan of de configuratie-eigenschappen leeg zijn

Als het nog steeds niet werkt, ga dan naar "configuratiebeheer" (het 3e tabblad van de bouwboom) en klik met de rechtermuisknop op -> eigenschap op de enige bestaande configuratie (of degene waarin u geïnteresseerd bent)

Kijk vervolgens bij "BOM-optie" naar wat het nummer is van het onderdeel dat in de BOM wordt weergegeven (naam van het onderdeel, naam van de configuratie of naam opgegeven door de gebruiker). En kies degene die het beste bij je past

Edit: Aan de andere kant, wees voorzichtig. Wanneer u uw SLDLFP wijzigt en opslaat, weet ik niet zeker of de wijzigingen worden weerspiegeld in het reeds bestaande deel. Dus ik zou je aanraden om een nieuwe aan te maken om te controleren ;)

3 likes

Kleine toevoeging in navolging van de zeer goede oplossing die door @coin37coin gegeven, voor bestaande bestanden, is de enige oplossing om de eigenschappen die achteraf zijn ingevuld in de sldlfp te laten verschijnen, om elke mechanisch gelaste functie te bewerken, een ander profiel te kiezen en het juiste profiel opnieuw te selecteren, dus het is erg vervelend en uw boom zal veel fouten bevatten als u verandert, In sommige gevallen is het gemakkelijker en sneller om het onderdeel opnieuw te doen.

2 likes

coin37coin, ik ben er bijna zeker van dat het wijzigen van de SLDLFP wordt weerspiegeld in het mechanisch gelaste onderdeel dat al is gemaakt (je moet de functie opnieuw bewerken om de SLDLFP terug te roepen).

3 likes

@Frédéric. Het is het bijna dat ik ook mis^^. Maar met de heruitgave heb je nog steeds een kans van 1 op 2 dat je je beperkingen niet meer aan de juiste kant hebt. Persoonlijk vermijd ik zoveel mogelijk

@mcordero. Oh ja, meer complimenten!! :D

1 like

Dan 

Om samen te vatten, omdat ik niet zeker weet of ik alles begreep, heb ik 3 manieren geprobeerd.

1) Ik klikte doir op de schets van mijn SLDLFP en in plaats van schets1, hernoemde ik het vierkante buis 40 x 40.

2) Ik heb een beschrijvingsveld toegevoegd in "Bestandseigenschappen" (bovenaan), handmatig met dezelfde titel.

3) Toen zag ik toen ik het benoemde bestand opsloeg, net voordat ik op opslaan klikte, onder het veld "bestandsnaam" staat "voeg een beschrijving toe geschreven in blauw, klein.

Deze drie technieken werkten niet op mijn reeds gemaakte bestanden. Vervolgens werkte het aan een nieuw gemaakt profiel. maar ik weet nog steeds niet zeker welke techniek goed werkte... Ik heb het gevoel dat de 3 de beste is, maar het werkt om een nieuw stuk te creëren.

Ik ga door met graven, tenzij iemand het al onder jullie heeft gedaan ^^

1 like

Vervolg van het avontuur,

Ik had niet al je antwoorden gezien, maar ik heb veel manieren getest om dit beroemde "descirption" -veld toe te voegen

Geen enkele techniek werkt op bestaande bestanden, ze worden niet meer weergegeven in de nomenclaturen, ook al is dit gespecificeerd.

Aan de andere kant, bij het opnieuw maken van een onderdeel, wanneer ik het in de map opsla, klik ik gewoon op "een beschrijving toevoegen" net eronder, en daar werkt het.

Mijn oude profielen zijn veel gebruikt in de montage, dus ik ben bang dat ik alles opnieuw moet doen met nieuwe, beter gemaakte profielen.

Misschien deze zelfde sldlfp opnieuw openen, om "opslaan als" dezelfde naam te behouden om de oude te vervangen, maar nog steeds het veld "beschrijving" net daaronder toe te voegen?

Ik zal proberen... Uit mijn hoofd had ik het al geprobeerd, maar er was een "alleen-lezen"-fout verschenen...

Misschien kun je iets proberen (zonder garantie op succes)

U wijzigt uw SLDLFP, slaat ze op enz.

Vervolgens verander je de naam van hun directory (een extra letter, een spatie, wat je maar wilt)

Dus als je je oude documenten opent, zou hij je moeten vragen om de map opnieuw aan te wijzen (logisch?). Dit zou het geheel moeten actualiseren.

Waar ik bang voor ben, is dat ik de indruk heb dat hij de schets de kamer in importeert en dat Solidworks daarom niet meer vraagt om ernaar te verwijzen. Kortom, om getest te worden, met een beetje geluk..

Munt37munt

Ik ga niet beginnen aan deze techniek, die uiteindelijk net zo arbeidsintensief is als de mijne en onzeker.

Om samen te vatten, de enige techniek die voor mij werkt... (in de hoop dat een lezer een betere heeft)

Ga in de bibliotheek naar het relevante profiel, klik met de rechtermuisknop, "Eigenschappen", daar kunt u (in het tweede of derde tabblad)  een regel "Beschrijving" toevoegen en deze bijvoorbeeld koppelen aan "vierkant 20 x 20", zodra dit is gebeurd, past u toe, slaat u op.

Je profiel is up-to-date, maar om deze nieuwe info in de oude nomenclatuur te laten verschijnen, moet je het eerst verwijderen denk ik. Vervang vervolgens het profiel tijdelijk in uw hele profiel, door een ander, sla op, plaats het juiste profiel terug, registreer opnieuw, op dit punt  zal de lijst met gelaste onderdelen de volledige informatie opnieuw importeren.

U kunt de nomenclatuur opnieuw doen, enz...  

Ik kon niets beters vinden sorry :s

2 likes

Het is waarschijnlijk mogelijk om dit alles te automatiseren met een macro...

Misschien een macro testen door te leren:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/t_record_pause_macro.htm