Hallo
Wij werken met SolidWorks 2017 en maken gebruik van PDM.
Wanneer ik een bestand hernoem door met de rechtermuisknop te klikken op --> SolidWorks --> Hernoemen, krijgt mijn bestand de nieuwe naam die ik wil, maar er is nog steeds een duplicaat op de PDM met de oude naam. Mijn bestand heet bijvoorbeeld DOS_BOIS, ik noem het DOS_BOIS_ANCIEN. Ik bevind me op de PDM met de twee bestanden DOS_BOIS en DOS_BOIS_ANCIEN.
Heeft iemand ooit dit soort problemen gehad? Moeten we deze functie niet gebruiken om bestanden te hernoemen?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden
Jérémy
Hallo
In Epdm moet u de functies van Solidworks Explorer die toegankelijk zijn met de rechtermuisknop niet gebruiken.
Als u de rechten heeft om dit te doen, hernoemt u uw bestand zoals elk ander bestand in Windows, de relaties met de andere bestanden blijven behouden omdat ze worden beheerd door Epdm.
Vriendelijke groeten
4 likes
Hallo
Ik zou @d.roger aanvullen door toe te voegen dat om de links te behouden, de bestanden of het document waarvan de naam is gewijzigd en die worden gebruikt, moeten worden gearchiveerd.
3 likes
Dank u d.roger en Pierre S voor uw antwoorden . Ik ga de functies van de SolidWorks-verkenner niet meer gebruiken.