Mij werd gevraagd om een bestaande machine weer in elkaar te zetten volgens de nomenclatuur die ook bestond.
Voorlopig is de DAO een vrolijke ***** (verspreid over meerdere posts die niet allemaal op dezelfde manier georganiseerd zijn!!)
Mijn zorg is wat te doen als een onderdeel op verschillende plaatsen in de nomenclatuur staat en het geen standaardonderdeel is?
Ik heb verschillende onderdelen die 5 of 6 keer in de machine aanwezig zijn en ik kan ze niet in een map aan de kant leggen omdat ik de nomenclatuur niet respecteer
Als het dezelfde onderdelen zijn, hebben ze dezelfde ref, dus je hebt een onderdeel dat wordt vermenigvuldigd met het aantal onderdelen en dat je zou moeten vinden op je monenclatuur zodra je het ontwerp van je assemblage opnieuw hebt gedaan, gevalideerd en opgeslagen
Ik begrijp de vraag niet echt, heb je het over de nomenclatuur van solidworks of een Windows-mappenboom?
Als in de solidworks BOM een onderdeel meerdere keren voorkomt, komt dat omdat je een BOM in tabelvorm hebt en dat de componenten bijvoorbeeld in meerdere subassemblages zitten, maar ik zie het verband met de Windows-mappen niet.
In ieder geval één deel = 1 bestand, als je hetzelfde onderdeel in verschillende Windows-mappen hebt, zal er op een gegeven moment automatisch een probleem zijn, aangezien je bij het openen van de solidworks-assemblage een foutmelding krijgt met betrekking tot de interne id's van de documenten.
Op alle software die op Microsoft OS draait, kunt u niet in dezelfde applicatie twee bestanden openen die op verschillende plaatsen zijn opgeslagen , maar met dezelfde naam!
Ik heb het over de Windows-mappenboom, het idee is om dezelfde mappenboom te hebben als de nomenclatuur die bestaat op een andere software voor productiebeheer. We zouden graag dezelfde nomenclatuur hebben bij de BE en ook bij de productie, wat vandaag niet het geval is!!
Dus je huidige probleem is gewoon om solidworks-bestanden in een Windows-mappenboom te verplaatsen, toch?
Wat is precies het probleem?
In ieder geval raad ik je ten zeerste aan om je solidworks-bestanden niet te dupliceren, zoals ik al eerder zei, een naam = een bestand als je een Windows-bestandsboom probeert opnieuw te maken met bestanden met dezelfde naam in verschillende mappen, het is de foutmelding gegarandeerd, maar vooral een risico op echte fouten op het moment van productie ... Stelt u zich eens voor dat uw twee onderdelen met dezelfde naam een verschillende geometrie hebben (de ene gebruiker wijzigt bijvoorbeeld het ene bestand en het andere niet)!
Dus ik ga een map maken met de onderdelen die op verschillende plaatsen worden gebruikt die de nomenclatuur niet respecteren, maar ik heb niet veel keuze