DraftSight 2017: opnameprobleem

Hallo

Ik heb van een medewerker een plan in dwg-formaat ontvangen (plan getekend met Autocad).

Ik kan het plan bewerken, maar ik kan de lagenbeheerder niet activeren (melding: "fout"), noch opslaan (of 'opslaan als')

Ik heb toen de opdracht "Foutcontrole" uitgevoerd, 667 fouten zijn verholpen en hierdoor kon ik de Layer Manager ontgrendelen

Maar dan kan het plan nog steeds niet worden opgeslagen (noch "opslaan als"), De ontvangen foutmelding is: "Er is een fout opgetreden tijdens de opname".

Eerder had mijn collega me dit plan al gestuurd (hetzelfde formaat, gegenereerd door dezelfde Autocad, maar voordat ik de correcties aanbracht) en ik had geen probleem om het plan aan te passen en op te slaan.

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Phil

Hallo

Kunt u uw dossier zo neerleggen dat wij er naar kunnen kijken????

Hallo, bedankt voor je antwoord

Dit is een bouwplan

Uw antwoord is relevant, maar om u dit plan te sturen, zou ik het moeten anonimiseren (door het titelblok met het adres van het gebouw uit het plan te verwijderen), maar dit is niet mogelijk, want als ik een wijziging in het bestand aanbreng, kan ik het niet opslaan!

Hallo

De 2018-versies van Autodesk-software zijn net uitgebracht, zou er geen incompatibel formaatprobleem zijn tussen DraftSight 2017 en AutoCad 2018 (tenminste als de persoon die u het document heeft gestuurd inderdaad Autocad 2018 is).

Ik weet dat DWG- en DXF-bestanden over het algemeen redelijk goed doorgeven, maar soms gebeurt het dat sommige functies het openen of opslaan blokkeren.

Vraag hem om u hetzelfde document in Autocad 2010 of 2013 te sturen.

Hallo

Ik denk niet dat mijn correspondent op Autocad 2018 zit.

Ik vraag hem welke versie hij gebruikt en vraag om het mij in 2010 of 2013 versie te sturen

Dank u voor uw suggestie

Vraag hem naar de 2010 versie en DXF R12

Hallo

De dwg is gemaakt met Autocad 2015 en  werd mij elke keer in Autocad 2010-versie toegestuurd.

Met het laatste hintplan dat me vanmorgen werd toegestuurd, heb ik de foutcontrole opnieuw gestart, en nu werkt alles: ik kan bewerken en opslaan onder een andere naam.

Ik begrijp niet helemaal waar de fout vandaan kwam, maar nu werkt het naar behoren.

Dank u allen voor uw hulp.

Ik beschouw mijn probleem als opgelost