Op kantoor kunnen ze DraftSigth niet activeren omdat ik deze foutmelding krijg:
"De activeringsserver is niet beschikbaar, controleer uw internetverbinding"
Mijn internetverbinding werkt echter perfect (op IE en Chrome). We hebben echter in ons bedrijf een blokkering van bepaalde sites (youtube, facebook en andere).
Aangezien de periode van 30 dagen voorbij is, kan ik DraftSight niet meer openen, maar ik heb nog steeds toegang tot de verbindingseditor door "Edit DraftSigth Proxy Setting" aan te vinken
Er wordt een venster geopend om verbinding te maken met de proxyserver en zelfs onze IT-afdeling kan nog steeds geen verbinding tot stand brengen.
Ik had hetzelfde probleem en nam het mee naar mijn IT-afdeling.
Hier is zijn antwoord, gedeeltelijk:
"Het is simpelweg omdat we om juridische redenen naar het internet gaan via een proxy die de internettoegang volgt. De meeste van deze software zijn niet gemaakt om te worden gebruikt in de context van bedrijfsinfrastructuur, wat betekent dat ze niet noodzakelijkerwijs compatibel zijn met het gebruik van proxy's..."
De service loste het probleem niet op, omdat ik DraftSigth niet specifiek nodig heb in mijn dagelijks leven. Mocht dit ooit het geval blijken te zijn, dan zal ik het ze nog een keer vragen... Aan de andere kant kan de "kleine" uitleg die hierboven is gegeven uw IT-afdeling misschien helpen... Of niet!...
Als gevolg hiervan moet de infoservice de proxyverbinding voor Draftsigh openen en moet u het IP-adres en de poort van de proxy instellen in de systeemopties
Wees echter voorzichtig met updates: tijdens een update vliegt de autorisatie weg en moet je de operatie opnieuw starten.
Computerwetenschappers houden niet echt van dit ding