Aandrijving / Dynamische Excel-import

Hallo
Op Driveworks,
Ik wil een macroknop gebruiken om een DW-tabel bij te werken die is geïmporteerd uit een Excel-bestand.
Met andere woorden: als de waarden van mijn Excel-bestand veranderen, wil ik mijn Dw-tabel die aan dit bestand is gekoppeld verversen als ik op een macroknop klik.
Ik heb de taak "verversingstabel" van de macrospecificatie geprobeerd, maar er gebeurt niets.
Bedankt.

Wanneer een specificatie wordt gemaakt in DriveWorks, kopieert DriveWorks het project en de bijbehorende gegevens als startpunt voor de configuratie. Als de taak Tabel vernieuwen wordt gestart vanaf een macroknop, wordt de bijbehorende tabel vernieuwd. Als deze tabel afkomstig is uit een Excel-bestand, wordt het bestand vernieuwd en bijgewerkt in deze specificatie.

Wees echter voorzichtig, want omdat dit een specificatietaak is, is de tabelupdate alleen effectief voor die specificatie (en is deze alleen permanent als de specificatie wordt opgeslagen). Andere specificaties of zelfs het project worden niet beïnvloed = niet bijgewerkt door deze operatie.

Om het project zo bij te werken dat de gegevens die standaard beschikbaar zijn bij het maken van een specificatie overeenkomen met de huidige versie van het Excel-bestand, werkt u eenvoudig de tabel in het project bij met behulp van de knop "Configureren" in het gebied "Tabel definiëren".

Wees voorzichtig, als er via DriveWorks wijzigingen in deze tabel zijn aangebracht, gaan deze tijdens deze verversing verloren. Om elk risico op gegevensverlies te voorkomen, moet u dit daarom vermijden en alleen de voorkeur geven aan wijzigingen vanuit Excel.

Hier is een link naar een video die deze uitleg illustreert (geldig tot 15 maart 2023):

Hallo Christophe,
Voor:

Kunnen we deze manipulatie automatisch uitvoeren met macro of specificatie?
Bedankt voor je feedback.
Vriendelijke groeten.