Ik heb een onderdeel opgezet met DriveWorks dat dus verschillende maten kan hebben en ik zou graag de diameter van de detailcirkel in de tekening willen kunnen beheren. Want als de diameter van de detailcirkel constant blijft naarmate het stuk groeit (waarbij de schaal van het vel constant blijft), dan omvat de cirkel niet langer de elementen die ik wil vergroten. Mijn vraag is dus hoe het mogelijk is om de waarde van deze diameter in de tekening in te stellen.
Een ander voorbeeld is het instellen van de snijhoek van een onderdeel. Inderdaad, afhankelijk van de grootte van het werkstuk, verandert de spoed van de bewerkte schroefdraad en ik zou graag de hoek van de snede willen kunnen veranderen om altijd loodrecht op de sectie te staan.
Je hebt je vraag enige tijd geleden gesteld, maar twijfelt,
Er is geen "directe" functionaliteit om de waarde van de cirkeldiameter van een detailweergave of de snijhoek te regelen , maar als er een relatie is met de geometrie van het onderdeel, kunt u een schetsrelatie gebruiken om de cirkel of de snijlijn te beperken. U kunt ook vlakken maken die u tegelijkertijd kunt positioneren.Gebruik indien nodig regels in de component.
Dank u voor uw antwoord. Dus dit betekent, als ik het goed begrepen heb, dat ik een schets in mijn 3D moet maken met, laten we zeggen, een cirkel met een geparametriseerde diameter en dat ik in de 2D de schets van de detailcirkel op deze schets van de 3D ga beperken?