Ik heb een klein probleempje, want ik zou graag een extrusie volgens een propeller willen kunnen dupliceren, maar ik kan niet vinden hoe ik dat moet doen.
Als het niet duidelijk is, kan ik andere afbeeldingen bijvoegen
In de bijlage heb ik een X-vorm getekend die ik heb geëxtrudeerd en het is deze vorm die ik over de hele helix wil verdelen. Omdat ik geen zin heb om het met de hand te doen uit een veelheid aan opnames.
Ik had erover nagedacht om materiaal te verwijderen met behulp van de rolfunctie, maar ik heb de indruk dat je weet hoe je dit op een elegantere manier moet doen.
Zonder het onderdeel is het niet gemakkelijk te zien, maar als je het volgen van de helixcurve niet kunt herhalen, misschien door deze helix om te zetten in een 32D-schets, zal het werken.
Om dit te doen, maakt u een lege 3D-schets, selecteert u vervolgens de helix en converteert u de entiteiten.
Sommige functies die niet toegankelijk zijn vanaf de propeller, zijn dus toegankelijk dankzij deze truc.
De opwindfunctie zou mij goed (beter) liggen omdat de schets ingewikkelder is dan het voorbeeld dat ik liet zien en bovendien is de afstand niet regelmatig.
Aan de andere kant heb ik een vraag over het onderdeel dat je hebt gemaakt, want als de platte schets het oppervlak van de cilinder overschrijdt, werkt het niet.
Met andere woorden, hoe heb je het gedaan om meer dan één truc met dezelfde schets te doen.
Zou je je stuk kunnen bevestigen omdat ik bij SW 2019 ben, dus ik kan alle versies < of =
Bedankt
PS: @ jullie allemaal als ik klaar ben en om je te bedanken zal ik je het onderdeel en de simulatie van de vervorming laten zien die je misschien interesseert. :-)
Ik heb je voorstel gekozen omdat ik daardoor beter kan beheersen wat ik wil doen en wat een beetje ingewikkeld is.
Ik had geen problemen met het opwinden en ik krijg hetzelfde resultaat als jij. Bij een vorig deel werkte het niet, maar ik denk dat ik niet de juiste instelling heb ingesteld.
@ Allemaal De andere voorstellen zijn goed, maar iets minder in vergelijking met mijn specifieke bp. Ik onthoud de 3D-schetsoplossing ( een lege 3D-schets, selecteer vervolgens de helix en converteer de entiteiten) omdat deze nuttig zal zijn voor een ander deel van het project.