DWG 3D Lite

Hallo aan alle lynkoaeurs en lynkoaeuses ;).

Sinds enige tijd krijg ik de vraag om mijn SolidWorks assemblages (178 MB, 5600 componenten) op te slaan in DWG 3D.

So far so good, een ACIS, een opening op DraftSight en voila!

Maar het probleem zit hem in de grootte van het DWG-bestand!

Om redenen van verzendgemak en om het gemak van de bediening van mijn assemblage te garanderen, ben ik verplicht om een DWG van minder dan 8 MB te hebben!

Hoeveel ik ook test, verschillende opties (asm omgezet in prt, defeature, ...) ik kom nergens.

Daarom vraag ik u te weten of iemand van u geen methode zou hebben om dit soort overdracht uit te voeren.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

@+

Wat het gewicht maakt, is in feite het aantal vlakken en het aantal driehoeken (de vlakken worden opgesplitst in driehoeken).

Afgezien van het vereenvoudigen van de geometrie, kunt u de grootte niet verkleinen door de assemblage in 1 stuk te veranderen, enz.

Ik ga kijken naar de opties om op te slaan in ACIS en degene om over te schakelen naar DWG 3D ... Maar er zal zeker een grafische degradatie zijn.

Ik neem contact met je op zodra ik dit allemaal heb gezien.

1 like

Nou, Coyote stelt een vraag!!

Serieuzer, het is niet mogelijk om het uiteindelijke bestand aan te pakken in plaats van het ontwerp zelf (winzip-type in X-delen)?

@Jose-accessa: helaas niet, ik heb voorgesteld om ftp of andere sites te gebruiken om het probleem van het verzenden per e-mail op te lossen, maar mij is verteld dat het absoluut noodzakelijk is om in dit formaat te blijven!

Maar bovenal is het een van onze eindklanten die de assemblage in Microstation gebruikt in complete fabrieksinstallaties en daarom moet onze DWG zeer licht zijn!

Trouwens, als iemand de oplossing heeft met Microstation, kan het mij helpen voor deze klant.

@+

Hallo

Zou de uitwisseling niet eenvoudiger zijn met een parasolid-bestand?

@a-hincelin: niet beter qua bestandsgrootte en daarnaast lezen veel klanten geen parasolid

@+

goedenavond @ Coyote

( SolidWorks-assemblages ( 178 MB, 5600 componenten)

in DWG 3D = welke bestandsgrootte?

ASM omgezet in PRT = 

Omschrijving = 

Wat als je alle schroeven verwijdert?

Zie deze links

https://forum.solidworks.com/thread/61436?decorator=print&displayFullThread=true

http://forum.solidagora.com/topic1796.html#p11630

met het oog op het verzoek op 8MB Max

Ik denk dat we de snoeihaak moeten gebruiken ;-D

PS:

Dwaze methode

(je maakt een doorschijnende plexi doos met de 6 aanzichten boven, onder, rechts, links, voor, achter)

nou oké, dat ben ik................................. Al uit

@+ ;-)

.

1 like

Hallo

Er kan een gemeenschappelijk coördinatensysteem worden gemaakt voor elke subassemblage of onderdeel, vervolgens worden geconverteerd naar subassemblages of onderdelen afzonderlijk en vervolgens opnieuw worden geassembleerd met behulp van het gemeenschappelijke coördinatensysteem op de locatie van de klant.

Ik weet niet of het heel duidelijk is^^

Thomas

@gt22: Ik heb al schroeven en andere verwijderd, maar ik zit nog steeds op 16 MB DWG 3D

@Tomalan: waarom niet, maar ik ga er een hele dag doorbrengen...  

@ coyote

Kunt u de verschillende bestandsgroottes geven op basis van het # type opname

zelfs als het je niet vooruit helpt ;-(

Maar het stelt iedereen in ieder geval in staat om de echte dif van de grootte van deze bestanden te zien

@+

PS: heb je de combine-functie geprobeerd? 

Ja, maar als je goed telt, ben je er  al een dag mee bezig! ;)

Ik gebruik deze methode als ik geen ftp kan gebruiken

1 like

zoals Tomalam zegt

als je op 16 MB bent aangekomen

en dat het je vraagt  om 8 MB om te verzenden

U snijdt uw assemblage in 2 of 3 delen met ADOC-markeringen (deze markeringen worden gebruikt om hun onderdelen te lijmen)

Je hebt 2/3 bestanden die alleen + hoeven te plakken

Misschien is het een oplossing in afwachting van beter

@+ ;-)

Ik zal inderdaad proberen deze oplossing voor te stellen.

Ik hou jullie op de hoogte!

@+

1 like

Bedankt allemaal voor jullie hulp, jullie oplossing om mijn set opnieuw in  subsets te verdelen is gevalideerd!

@+

Ik heb al een probleem, maar de manipulaties van het opnieuw samenstellen van de assemblage waren vaak moeilijk.

Ik heb onderhandeld met de klant en nu stuur ik ze de grote bestanden via Dropbox.