Ik word geconfronteerd met een probleem dat zich van tijd tot tijd voordoet, maar ik weet de verklaring niet, misschien heb je het!
Wanneer ik een assembly maak in Solidworks en deze opsla in mijn kluis (groene mappen, verbonden kluis), wordt de assembly niet altijd opgeslagen in de kluis maar in de lokale cache. Ik moet dan "Voeg het bestand toe aan de kluis".
Voordat ik het bestand aan de trunk toevoeg, maak ik een plan. Als ik de tekening opsla, zit hij in de kofferbak en niet alleen in de cache.
Ik weet echter niet hoe ik dit geval moet reproduceren.
Heeft u enig idee wat u moet doen om elk record in de kluis te krijgen en niet alleen een lokaal bestand?
Hallo, we ervaren dit probleem ook (SW2013 + EPDM2015).
Het antwoord dat ik kreeg is dat het onmogelijk is om een computerprobleem op te lossen als je niet weet hoe je het moet herhalen. Het lijkt erop dat het willekeurige computerprobleem niet bestaat.
Het probleem is echter niet belangrijk, omdat het handmatig kan worden opgelost door "Toevoegen aan de kluis".
Nogal frustrerend.
Als iemand het hoe en waarom vindt, ben ik ook geen nemer.
Ik schrijf me in om je te laten weten of we een oplossing vinden.
Zou het niet ergens een trunk-configuratie zijn? Want persoonlijk denk ik niet dat ik deze bug ooit heb gehad. (SW2016).
Ik had al het feit dat ik de rechten niet had, maar in dit geval werkte het niet eens door "Bestand toevoegen aan kluis" te doen.
Anders, wanneer dit u overkomt, gaat u naar het programma "SOLIDWORKS PDM Administration" en onder "Log File" en kijkt u of er een fout is die mogelijk overeenkomt met het eerste record van het bestand.
@KVuilleumier: Ik heb de zaak ook al gehad op de versies van 2009 en 2014. Heel willekeurig, maar ik neig naar een micronetwerkverlies op het moment van opname dat de werking van de kluis zou verstoren. We zijn net gemigreerd naar 2016, laten we eens kijken of het blijft duren.
Geen rechtenproblemen, ik ben een beheerder van de tool, dus profiel met uitgebreide rechten op de kluis.
Hallo, vandaag ben ik degene die met dit probleem wordt geconfronteerd en meerdere keren achter elkaar. Ik heb naar het logboek van de stam gekeken, er wordt geen fout geregistreerd... Ik heb ook geen idee waar dit vandaan kan komen, maar het is erg pijnlijk.
Ikkom dit probleem ook willekeurig tegen sinds ik E-PDM gebruik (5 jaar).
Ik heb de indruk dat het niet toevoegen van het bestand aan de kluis verband houdt met de belasting van de server op het moment van het maken van het bestand. Het enige dat u hoeft te doen, is dat de server bezet is wanneer u het bestand de eerste keer opslaat, en het bestand buiten de boot valt .
Het zou me verbazen als het van een overbelaste pc kwam; in ieder geval niet de mijne, want het is nooit gebeurd toen ik de pc vroeg om een inspanning te leveren (die genoeg RMA proco heeft ...).
Aan de andere kant zou het na een probleem met het serverlogbestand interessant zijn om het te raadplegen zodra het probleem zich voordoet om te zien of de server zelf het probleem niet registreert, aangezien het logboek van de clientmachine niets registreert.