Cartridge schaal

Hallo

Ik heb een probleem met het inschrijven/invullen van de schaal in de cartouche omdat ik graag wil dat de schaal van de eerste weergave wordt ingevuld in het daarvoor bestemde vak.
Ik heb al geprobeerd een notitie te maken en deze te koppelen aan de eigenschap "Schaal bekijken", maar het werkt niet 

Dus misschien moet ik de "naam" vinden die SW aan de schaal geeft en een PP maken, maar waar vind ik deze naam?

Tot slot hoop ik dat ik duidelijk ben geweest en sta ik open voor uw voorstellen om mijn probleem op te lossen.

Goedemiddag

Waarom stelt u uw eerste weergave niet in met de bladschaal? 

3 likes

Zoals MaD zegt, gebruik ik de schaal van het blad voor mijn weergaven. Het is dit dat ik mijn cartridge vul.

1 like

Dit kan inderdaad een oplossing zijn, dus ik zou een tekensjabloon moeten maken waarbij de basisschaal degene is die ik wil.

En is het mogelijk om een P.P. aan te maken zodat de gebruiker de schaal invoert waarin hij wil werken en deze waarde in de eigenschappen zet?

Als u de schaal van het werkblad wilt wijzigen, klikt u met de rechtermuisknop op het tekening- en eigenschappenvenster.

2 likes

Hallo

Anders, als gebruikers echt klikken tellen, wijs dan een knop toe aan een macro die de schaal verandert.

Hallo

Of eenvoudiger klik rechtsonder op het schaalvak sinds SOLIDWORKS 2016.

@+

2 likes