Hallo allemaal
Ik hoop dat alles in orde is.
Ik wil alsjeblieft weten hoe ik de schaal in Autocad 2013 kan wijzigen van 2D (x,y) naar 3D (x,y,z) en vice versa.
Bij voorbaat dank.
:)
Hallo allemaal
Ik hoop dat alles in orde is.
Ik wil alsjeblieft weten hoe ik de schaal in Autocad 2013 kan wijzigen van 2D (x,y) naar 3D (x,y,z) en vice versa.
Bij voorbaat dank.
:)
Hallo Slim,
U moet uw vraag verduidelijken, want in feite heeft u het over meerdere dingen tegelijk.
De weegschaal wordt alleen gebruikt voor presentaties (papieren uitvoer, PDF). Want in AutoCAD teken je altijd op een schaal van 1:1. Je vertelt hem gewoon welke maateenheid overeenkomt met 1 tekeneenheid.
Dan is er nog het Algemeen Coördinatensysteem (GCS) dat bepaalt waar de oorsprong van de tekening ligt (0,0,0) en de draairichting (met de klok mee of trigonometrisch). Dit systeem wordt weergegeven door het pictogram linksonder.
Tot slot zijn er de uitzichten. Dat wil zeggen, wat op het scherm wordt weergegeven volgens het standpunt en de oriëntatie van de waarnemer.
Ik denk dat je je standpunt wilt veranderen terwijl je aan het tekenen bent?
Om dit te doen, is de gemakkelijkste manier om de "ViewCube" te gebruiken (meer voor 3D.
Als u het coördinatensysteem wilt wijzigen, gebruikt u de coördinatenbeheerder (GESTSCU-opdracht).
Ik kijk uit naar uw verduidelijkingen...
Hallo
Het is oké, ik heb het over visuele stijlen. Ik heb het gevonden:
Displays -> visul stijlen -> 2D wireframe of ....
Ook linksboven kun je de stijl wijzigen.
Heel erg bedankt:)